Когато фабриките побеждават офиса: Unilever съкращава 1/3 от служителите в Европа
Компанията от индекса FTSE 100, която е подложена на натиск от страна на акционерите, включително инвеститора активист Нелсън Пелц, съобщи на висшите ръководители, че до края на 2025 г. в Европа ще бъдат съкратени до 3200 лица
Unilever планира да съкрати около една трета от всички длъжности в офисите в Европа до края на следващата година, тъй като новият главен изпълнителен директор на компанията продължава да изпълнява плана си за стимулиране на растежа на изпитващия затруднения гигант за потребителски стоки.
Компанията от индекса FTSE 100, която е подложена на натиск от страна на акционерите, включително инвеститора активист Нелсън Пелц, съобщи на висшите ръководители, че до края на 2025 г. в Европа ще бъдат съкратени до 3200 лица, според информация на Financial Times.
Съкращенията са част от "програмата за производителност" на Unilever, обявена за първи път през март, която включва уволнения на 7500 служители в световен мащаб. Компанията, чиито марки включват Hellmann's и Dove, има приблизително 11 000 офис служители в Европа.
"Очакваното нетно въздействие върху длъжностите в Европа от сега до края на 2025 г. е в диапазона от 3000 до 3200 длъжности", казва пред FT Константина Трибу, главен директор "Човешки ресурси".
Съкращенията ще се отнасят "предимно за офисните роли" и няма да включват работни места, базирани във фабрики, добавя тя.
Точното местоположение на съкращенията в Европа все още не е решено от мултинационалната компания, чието седалище и листване са в Лондон, след като през 2020 г. се отказа от англо-холандската си структура. В Unilever работят около 128 000 души по целия свят.
През следващите няколко седмици предстои процес на консултации със засегнатите служители, пише в изявление на Unilever.
Съобщението допълва, че почти всички европейски офиси ще бъдат еднакво засегнати, но особено корпоративните центрове в Лондон и Ротердам.
Служителите, присъствали на видеоразговора за решението, изразяват гнева си в системата за коментари на живо, след като един от ръководителите им предлага да вложат енергията си в бизнеса, вместо да се занимават с несигурността и безпокойството, разказва FT.
"Вместо да я хабим в тревожни мисли, нека вложим енергията си в обслужване на нашите клиенти и потребители и наистина да направим този бизнес велик. Това е нещото, което е в наш контрол", казва директорът, цитиран от изданието.
Хайн Шумахер, който замени Алън Джоуп на поста главен изпълнителен директор на Unilever преди една година, е подложен на натиск от страна на акционерите, сред които на първо място е Пелц, да стегне компанията и да стимулира растежа след години на неубедителни финансови резултати.
През март тя обяви, че ще отдели подразделението си за сладолед в опит да стимулира растежа. Базираният в Холандия отдел, който съставлява 16% от продажбите на групата и включва марки като Ben & Jerry's и Wall's, изостава по-бързо развиващите се сектори като красота и уелнес.
Анализаторът Бруно Монтейн казва пред FT, че повечето компании в сектора на потребителските стоки участват в програми за съкращаване на разходите, така че е малко вероятно инвеститорите да забележат голяма промяна. Въпреки това, размерът на съкращенията рискува да доведе до смущения точно в момента, в който компанията е започнала своя обрат.
"Unilever винаги е държал много на морала на служителите и на това, че хората искат да работят там. Така че този елемент вероятно ще пострада за известно време".
Акциите на Unilever останаха без съществена промяна по време на търговията в Лондон в петък, като затвориха с 0,6% до 44,31 паунда.