Японски супермаркети сканират усмивките на служителите си
Компанията твърди, че системата ѝ "Mr Smile" точно анализира поведението на служителите и дава оценка на цялостното им отношение въз основа на над 450 фактора, включително техния поздрав, изражение на лицето, сила и тон на гласа
Aeon - голяма японска верига супермаркети - е внедрила нова система с изкуствен интелект, която оценява и се стреми да "стандартизира" усмивките на служителите.
На 1 юли компанията обяви въвеждането на "система за оценка на усмивките", наречена "Mr Smile", в 240 магазина в цяла Япония.
Разработената от японската компания InstaVR система "Mr Smile" твърди, че точно анализира поведението на служителите и дава оценка на цялостното им отношение въз основа на над 450 фактора, включително техния поздрав, изражение на лицето, сила и тон на гласа, съобщава New Atlas .
Aeon твърди, че целта ѝ е да "стандартизира усмивките на служителите и да удовлетвори максимално клиентите".
Mr Smile включва елементи, подобни на игра, за да насърчи персонала да подобри оценките си и съответно "отношението си към обслужването".
Компанията обяви, че е провела успешна пробна версия на софтуера с изкуствен интелект в осем от своите магазини, в която са участвали около 3400 служители, и се твърди, че "отношението към обслужването" се е подобрило почти двойно за три месеца преди въвеждането на софтуера.
Като принуждава персонала си да действа по определен начин, който се смята за приемлив за компанията, служителите губят своята индивидуалност и свободата да се изразяват както намерят за добре.
Неавтентичността, която решението поощрява, е критикувана от няколко неназовани служители.
"Когато работниците в сферата на услугите са принудени да се усмихват според "стандарт", това ми прилича на друга форма на тормоз над клиентите", казва един от служителите, цитиран от South Chinа Morning Post.
"Усмивката трябва да е нещо красиво, сърдечно, а не да се третира като продукт", коментира друг.