Приходите на Volkswagen Group за второто тримесечие надминават прогнозите на анализаторите, но рентабилността е под очакванията на компанията, съобщи германският автомобилен производител.

Приходите му са нараснали с 4,1% на годишна база до 83,40 милиарда евро, благодарение на силното представяне на бизнеса му с финансови услуги, се казва в съобщението.

Компанията, чиито безброй марки включват Volkswagen, Audi и Porsche, отчита приходи над прогнозите, въпреки че е продала 19% по-малко коли на ключовия китайски пазар, където ожесточената конкуренция от местни производители на автомобили като BYD оспорва пазарния дял на автомобилния гигант. Приходите надминават очакванията от 82,19 милиарда евро според консенсуса на Visible Alpha.

Оперативната печалба на Volkswagen за второто тримесечие спада до 5,46 милиарда евро от 5,60 милиарда евро година по-рано поради непланирани разходи за програма за обезщетение на едноименната марка, както и по-високи фиксирани разходи, посочва компанията.

Все пак резултатът надминава очакванията на пазара. Анализаторите очакваха оперативната печалба от 5,22 милиарда евро, според Visible Alpha.

Допълнителният оперативен марж, внимателно наблюдаван показател, достига 6,6% и възлиза на 6,3% за първата половина на годината. Главният финансов директор Арно Антлиц посочва, че цифрата е под очакванията на компанията. Маржът на групата беше 7% през второто тримесечие на миналата година.

Целта на маржа на Volkswagen за годината все още е в диапазона 6,5%-7%.

Печалбата след данъци спада с 4,2% през тримесечието до 3,63 милиарда евро. Анализаторите очакваха 3,37 милиарда евро, според FactSet.

Гледайки напред, автомобилният производител се придържа към прогнозата си за ръст на приходите от 5%, което е доста по-бавно темпо от 15%, публикувани миналата година.

BMW също отчита малко по-ниска от прогнозираната рентабилност през второто тримесечие, тъй като приходите на компанията са били повлияни от засилената конкуренция и по-слабите потребителски нагласи в Китай.

Оперативният марж на германския производител на луксозни автомобили е 8,4% в BMW подразделението - резултатът е под консенсуса от 8,7% и в долния край на целевия диапазон на компанията от 8% до 10% за цялата година.

„При предизвикателните условия през първата половина на годината ние сме водещи в пряка конкурентна среда с нашия EV растеж – и в същото време постигаме висока рентабилност в рамките на целевия коридор за цялата година за 10 последователни тримесечия“, казва председателят Оливър Зипс.

През първото полугодие приходите на BMW са се задържали поради търсенето на неговите изцяло електрически превозни средства, както и на моделите BMW и BMW M с по-високи цени, като и двата отчитат двуцифрен ръст.

Общите доставки на марките BMW, Rolls-Royce и Mini се понижават с 0,1% през първите шест месеца на годината, но доставките на напълно електрическите му автомобили се повишават с 24,6%.

По-рано компанията очерта очакванията си изцяло електрическите превозни средства и по-високата премиум гама да стимулират растежа през тази година, тъй като инвестира сериозно в своите производствени заводи, премиум автомобили и технологии за ускоряване на плановете за електрификация.

Разходите за научноизследователска и развойна дейност са нараснали рязко през тримесечието, тъй като компанията продължава да харчи за електрификация и дигитализация на своя автопарк в допълнение към продължаващото развитие на новата гама Neue Klasse EV.

Груповите печалби на компанията за второто тримесечие преди лихвите и данъчния марж падат до 10,5% от 11,3% при очаквани 10,6%.

Печалбата на групата пада до 3,88 милиарда евро през тримесечието от 4,34 милиарда евро година по-рано, като приходите падат с 0,7% до 36,94 милиарда евро.

Като се има предвид устойчивото търсене на премиум автомобили и очаквания положителен импулс през второто полугодие от новото BMW Серия 5 и текущото нарастване на новите Mini, компанията очаква да види лек ръст в доставките на клиенти в световен мащаб през 2024 г.

Китай няма да е голяма заплаха за BMW в Европа през следващите 2 години

Конкуренцията в Китай се засилва с потопа от местни производители, които увеличават производството на нови, по-евтини модели, предизвиквайки ценова война, докато производителите на автомобили се опитват да спечелят пазарен дял. Въпреки това BMW заяви в четвъртък, че очаква икономическата ситуация в Китай да започне да се стабилизира през третото тримесечие.

Продажбите в Китай остават трудни поради интензивната конкуренция от местни производители, които имат по-бързи цикли на разработка на софтуер. Китайските потребители също така нямат лоялност към марката и бързо сменят марките за по-добри цени и нови функции, казва анализаторът на Third Bridge Орва Мохамад, цитиран от WSJ.

Китайските производители набират популярност и на запад, но Мохамад смята, че китайската конкуренция ще представлява малка заплаха за BMW в Европа през следващите две години.

„Китайските производители на автомобили са фокусирани върху бюджетните електромобили, а не върху премиум пазара, където BMW има превъзходство“, добавя експертът.