Ford, Harley-Davidson и други компании се оттеглят от индекса за правата на LGBTQ. Лобистка група отвръща на „удара“
Human Rights Campaign съставя класация въз основа на корпоративните политики спрямо LGBTQ общността. Няколко големи компании заявиха, че вече няма да предоставят данни за индекса на групата. Каква е причината и какво следва?
Миналата седмица автомобилният производител Ford казва на служителите си, че ще спре да предоставя данни за работното място на Human Rights Campaign - лобистка група, прекарала десетилетия в убеждаване на големите компании и други организации да възприемат добри политики към LGBTQ служители и клиенти, пише The Wall Street Journal.
Други компании също се дистанцират от HRC. Сред тях са Harley-Davidson, Lowe’s, Tractor Supply, Molson Coors и производителят на Jack Daniel’s Brown-Forman.
Компаниите не уточняват защо спират да работят с групата. Интересно е, че почти всички от тях досега се класират добре в индекса, който HRC използва, за да оценява бизнес организациите според политиките им към LGBTQ лица. Някои от компаниите обаче заявяват, че ще спрат да споделят данни с HRC, след като са атакувани в социалните медии от активиста Роби Старбък.
Старбък е известен с пренебрежителното си отношение към индекса на HRC и политиките, които групата подкрепя, тъй като „това може да задължи консервативни клиенти да финансират дейности, с които не са съгласни, като преходна грижа за транссексуални деца на служители“.
Molson Coors се дистанцира от HRC седмица след като Старбък се свърза директно с ръководителите на компанията, заплашвайки „да разкрие техните woke политики“, казва Starbuck в публикация в X. По думите му той е изпратил подобно съобщение до Lowe’s.
(Терминът woke се използва в негативен контекст от редица коментатори за обозначаване на форма на маркетинг и корпоративни структури, свързани със социална справедливост и активистки каузи.)
Molson Coors е заявил на служителите си във вторник, че спирането на участието в индекса на HRC и други класации няма да повлияе на придобивките на служителите или да намали ангажимента му към култура, „в която всеки наш служител знае, че е добре дошъл в нашия бар“, отбелязва WSJ.
Говорител на Brown-Forman казва, че бизнесът на дестилатора и правната среда са се променили, откакто стартира своята стратегия за разнообразие и приобщаване през 2019 г. Говорител на Lowe’s посочва, че търговецът на дребно се стреми да създаде приветлива среда и е получил съобщението на Старбък, след като вече е обявил промени, по които работи от дълго време.
Фокусът върху HRC - и по-специално нейната класация за равенство - бележи промяна в усилията за налагане на инициативи за разнообразие в частния сектор в САЩ. Няколко компании – включително пивоварната на Bud Light – пострадаха от негативната реакция на потребители, ядосани от заявената подкрепа за LGBTQ.
Индекс на корпоративното равенство
Миналогодишният Индекс на корпоративното равенство, изготвен от фондацията на HRC, включва над 1300 организации, за да помогне на потенциални клиенти, служители и други да преценят доколко политиките им са приятелски настроени към LGBTQ хората.
Тези мерки забраняват дискриминацията на базата на сексуална ориентация и полова идентичност, изискват равно третиране на гей двойките по отношение на предоставянето на здравно осигуряване и други обезщетения, както и покриване на свързани с прехода грижи за транссексуални служители.
HRC дава перфектен резултат на 545 компании, включително на Ford и Molson Coors, както и на Lowe’s и Brown-Forman. Tractor Supply отбелязва 95 от 100 точки в последния доклад, както и производителят на трактори Deere. В средата на юли Deere заяви, че вече няма да подкрепя „паради, фестивали или събития за социална или културна осведоменост“, но не назовава HRC или други групи.
HRC отвръща на удара
В цитирана от WSJ бележка до персонала, главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли казва, че компанията е „пионер в предоставянето на възможности на хора от всички раси, полове и произход“. Той пише, че Ford е преразгледал политиките си, вземайки предвид развиващата се „външна и правна среда, свързана с политически и социални въпроси“, посочвайки, че компанията е решила да спре да подпомага всички проучвания на HRC. Според говорител на Ford, цитиран от WSJ, причината е в необходимото време и усилия, които изисква участието в различните проучвания на групата.
Президентът на HRC Кели Робинсън казва в изявление, че Ford „сигнализира, че разнообразието и други основни ценности вече не са приоритет на работното място“. HRC казва още, че новата позиция на Ford „ще навреди на дългосрочния бизнес успех на компанията - от задържането на служители до решенията на потребителите за това как да харчат своите долари“.
HRC казва, че все пак ще продължи да оценява компании, които не предоставят информация за индекса. И вече ги наказва.
През последните дни посетителите на уебсайта на групата се натъкват на покана да изпратят протестно съобщение до компаниите. „Това не е просто политика. Това е лично“, пише в нейно съобщение към лога на Ford и други компании.
От Конгреса до бизнеса
Лобистката група Human Rights Campaign, базирана във Вашингтон, окръг Колумбия, е основана през 1980 г., когато се фокусира върху насърчаването на кандидати за Конгреса, които подкрепят равните права на гей американците. Заключавайки, че осигуряването на правна защита за гейове и лесбийки в САЩ може да отнеме години, през 90-те и началото на новото хилядолетие HRC лобира компаниите да разширят придобивките за семейни служители към партньори от един и същи пол, наред с други приоритети.
„Организации като HRC разбраха, че има начин, по който може да се внедри защита срещу дискриминация в компании в цяла Америка, без да бъде приет закон“, коментира пред WSJ Дейвид Глазгоу, който ръководи изследователски център за многообразие в юридическия факултет на Нюйоркския университет. „Това е истинската сила на тези индекси: те могат да създадат мащабни социални промени и промени на работното място, без да се налага да преминават през дисфункционален конгресен процес.“
В този процес HRC се възползва от подкрепата на работната сила и клиентските бази на големите компании и излага аргументи, свързани с икономиката и пазара на труда: гейовете и лесбийките в САЩ притежават значителна покупателна способност и са част от най-талантливите кандидати за работа.
Годишните разходи на LGBTQ общността са на стойност 1,4 трилиона долара, според данни на Merrill Lynch. Близо един на всеки петима млади американци, се идентифицират като LGBTQ+, според проучване на Gallup.
С течение на времето HRC и неговите съюзници си пробиват път, когато законите и разпоредбите започват да налагат подобни на нейните принципи. HRC казва, че 93% от компаниите от Fortune 500 забраняват дискриминацията при наемане на работа въз основа на сексуална ориентация и полова идентичност, а около три четвърти включват в придобивките си политики към транссексуални.
През 2005 г. Ford спира да рекламира в гей издания след заплахи за бойкот от страна на консервативна група. Дълго време обаче спонсорира, заедно с GM и Chrysler, годишния LGBTQ Motor City Pride в Детройт.
Най-новият индекс на HRC отбелязва, че Ford е предоставил на служителите ръководство за предимствата на LGBTQ+, предложил е еквивалентни медицински обезщетения и обезщетения за създаване на семейство на двойки от един и различен пол, както и че има политики, забраняващи дискриминацията при наемане на работа и при договаряне с доставчици.
На този фон все още е неясно защо Ford сменя предавките по отношение на LGBTQ индекса на HRC. Неясно е и защо лобистката група започва да критикува отказващите се от проучванията компании поименно – нещо необичайно за нея досега. Битката на този чувствителен терен вероятно тепърва предстои.