От първите дни на съвременния интернет създаването и потреблението на цифрово съдържание непрекъснато нараства. Не е изненадващо, че това доведе до засилен фокус върху синхронизирането на съдържание в сферата на B2B маркетинга. Компаниите се стремят да увеличат максимално разпространението и въздействието на своите материали в различни канали и платформи, за да подобрят възвръщаемостта на инвестициите си.

Макар че растежът на съдържанието не се е забавил, връзката на бизнесите с по-широката цифрова екосистема като потребители и компании също се развива бързо. Това прави разработването на ефективни и съвместими стратегии за синхронизация на съдържание значително по-предизвикателно и сложно, пише в свой анализ Fast Company.

По-конкретно, освен че трябва да се справят с пренаселения пазар, B2B маркетолозите трябва да се адаптират, за да отговорят на нарастващите опасения относно неприкосновеността на данните от страна на потребителите и регулаторните институции. А това в никакъв случай не е лесна задача, особено през 2024 г., тъй като голяма част от маркетинговата индустрия е разсеяна от разширяващия се набор от „блестящи стъкълца“, независимо дали става въпрос за бързата еволюция на изкуствения интелект (AI), евентуалното решение на Google за отпадане на бисквитките или усъвършенстваните инструменти за автоматизация и персонализация.

Казано по-просто, макар че напредващите технологии могат да бъдат полезни за ориентиране в настоящата среда, това, което маркетолозите наистина трябва да изискват от своите доставчици, е да се придържат към нов стандарт за абсолютна прозрачност, който да гарантира както постоянно спазване на изискванията, така и премахване на непрозрачните практики за синхронизация на съдържанието.

Предизвикателства във всички посоки

За да се оцени напълно спешната нужда от прозрачност при синхронизацията на съдържание, е важно да се разбере, че това е многостранен проблем и отговаря на различни предизвикателства, пред които са изправени B2B маркетолозите днес.

Сред най-очевидните пречки са тези, свързани с променящия се климат около защитата на личните данни. През последните години повишената загриженост в световен мащаб доведе до въвеждането на нови закони и изисквания. Това включва Общия регламент за защита на данните (GDPR) на Европа и Закона за защита на личните данни на потребителите в Калифорния (CCPA), които вече наложиха ограничения върху начина, по който предприятията събират и използват данни за аудиторията. И само ще продължат да стимулират по-строги и по-широко прилагани инициативи за съответствие.

Регулаторните институции обаче не са единствените, които се борят за неприкосновеността на данните. Дори и при липсата на по-строги законови изисквания, все още е необходимо да се обърне внимание на очакванията на потребителите, които вече драматично промениха отношението си към начина, по който предприятията събират и използват данни им в голям мащаб.

Например, исканията за засилена защита на данните доведоха до разработването на Privacy Sandbox на Google - инициатива, насочена към предотвратяване на стратегическото проследяване на дейността на потребителите. Компанията обмисляше и премахването на „бисквитките“ на трети страни от своя браузър Chrome, принуждавайки търговците да разчитат на получаването на изрично съгласие, преди да събират данни. Въпреки че този ход наскоро беше загърбен, Google ще продължи да позволява на потребителите да избират дали да приемат „бисквитките“. В момента в Chrome се извършва над 65% от онлайн активността в световен мащаб, а проучванията показват, че 70% от потребителите блокират проследяването, когато имат възможност за избор.

Прозрачността при синхронизирането на съдържание не е свързана само със спазването на правилата за защита на потребителите или тези за съответствие. Тя помага на търговците да гарантират, че тяхното съдържание е добре разположено и че потенциалните клиенти са с високо качество. Това е особено важно, тъй като аудиторията става все по-трудно достъпна в рамките на пренаселената цифрова екосистема. Реалността е, че докато доставчиците на услуги за синхронизация дълго време работеха в „черна кутия“, поддържайки тези непрозрачни практики, това вече не е приемливо.

Осигурете си предимства на настоящите и бъдещите пазари

Призивът за нов стандарт за прозрачност и рамка за синхронизация на съдържание е много повече от краткосрочно решение на непосредствените предизвикателства, пред които е изправен днешният пазар. Това е съществена задача за всяка марка или агенция, която иска да приведе своите възможности и маркетингови стратегии в съответствие с модерната епоха по по-траен и устойчив начин.

Брандовете трябва да помислят за нарастващото значение на управлението и анализа на данни в ефективните маркетингови стратегии, базирани на профилиране. В крайна сметка основната цел на многоканалния подход със синхронизиране на съдържание е да се достигне до нови аудитории и да се подобри възвръщаемостта на инвестициите, което на съвременния пазар изисква възможност за достъп и интелигентна оценка на всички релевантни данни.

За да са сигурни, че цялата информация е точна и получена в съответствие с нормативните изисквания, маркетолозите се нуждаят от пълна прозрачност от външните доставчици на услуги за синхронизация на съдържание и генериране на лийдове по отношение на тактиките, които използват за събиране, обработка и оценка на данните за аудиторията.

По-конкретно, що се отнася до спазването на изискванията, предприятията от различни отрасли продължават да се борят със собствените си процеси, свързани с поверителността и сигурността на данните, без да се съобразяват с тези, свързани с доставчиците, на които разчитат за разпространение на съдържанието си. Изследване, публикувано през 2023 г., разкрива, че близо 75% от компаниите смятат, че могат да се справят по-добре със защитата на своите данни. Гарантирането на сигурността на потребителските данни вече не е опция, а изискване за всеки бизнес, който се надява да процъфтява в днешната все по-дигитална екосистема.

Осигуряването на прозрачност при синхронизацията на съдържание не е само правно изискване - става въпрос за етична отговорност. Както марките, така и агенциите призовават за това.