Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зъкърбърг изпревари Джеф Безос и вече е вторият най-богат човек в света.

Нетното му състояние достигна 206,2 млрд. долара според индекса на милиардерите на Bloomberg, надминавайки това на бившия главен изпълнителен директор на Amazon от 205,1 млрд. долара.

Съоснователят на Facebook вече изостава единствено от Илон Мъск с около 50 млрд. долара, отбелязва CNBC.

С дела си от 13% в Meta Зъкърбърг е забогатял със 78 млрд. долара от началото на годината, което е повече от всеки член на класацията на 500-те най-богати хора, която се следи от индекса на Bloomberg.

Акциите на Meta затвориха на рекордно високо ниво в четвъртък - 582,77 долара, което представлява около 68% скок от началото на януари, когато се търгуваха за 346,29 долара.

Възходът на Зъкърбърг до второто място в индекса подчертава как личното му богатство е нараснало заедно с ентусиазма на инвеститорите за нарастващите печалби на гиганта в областта на социалните медии през тази година.

През 2024 г. Meta постоянно отчита тримесечни печалби, които надхвърлят прогнозите на анализаторите. През юли съобщи, че продажбите ѝ през второто тримесечие са нараснали с 22% до 39,07 млрд. долара, отбелязвайки четвъртото поредно тримесечие на ръст на приходите от над 20%.

Като причина за ръста на продажбите си Meta изтъква големите инвестиции в изкуствен интелект, които помагат за подобряване на работата на платформата ѝ за онлайн реклама. Системата на компанията претърпя сериозен неуспех през 2021 г., когато Apple въведе актуализация на защитата на личните данни в iOS, която отслаби способността ѝ да проследява потребителите в мрежата.

Meta през февруари 2022 г. заяви, че промените в защитата на личните данни ще ѝ струват 10 млрд. долара приходи. В края на същата година Зъкърбърг въведе мащабен план за съкращаване на разходите, който продължи и през 2023 г.. и в крайна сметка доведе до загуба на 21 000 служители на или около една четвърт от работната сила на компанията.

Инвеститорите реагираха положително на съкращаването на разходите на Meta, докато онлайн рекламният бизнес на започна да се възстановява и беше подкрепен от масираните кампании за разходи за цифрова реклама на свързаните с Китай търговци на дребно Temu и Shien.

Миналата седмица Meta представи очилата си Orion AR, които получиха положителни отзиви от малкото клиенти, тествали прототипа.