Революцията в хибридния модел доведе до драматична промяна в начина, по който британските служители гледат на неделята.

Това констатира собственикът на една от най-големите вериги за пица в Лондон.

Том Елиът, съосновател на Pizza Pilgrims, забелязва, че броят на клиентите в неговите ресторанти в неделя се е увеличил и обяснява тази промяна с популяризирането на понеделниците, в които се работи от вкъщи.

„Отдавам това на начина на мислене: „Не ми се налага да ходя в офиса в понеделник, така че ако съм малко по-бавен на работа, това вероятно ще се приеме за нормално“, казва Елиът пред информационната агенция PA.

Посещаемостта на Pizza Pilgrims, която има 24 ресторанта в Англия, повечето от които в Лондон, е добър показател как служителите в анлийската столица променят начина си на живот, за да се приспособят към работните практики, пише Fortune.

Елиът, който е съосновател на веригата заедно с брат си Джеймс през 2012 г., смята, че тази промяна е довела и до увеличаване броя на клиентите четвъртък, в радостното очакване на петък. В резултат на това обаче, резервациите за петък са намалели, допълва той.

„Мисля, че „почерпката“ през седмицата все още съществува. Определено наблюдаваме промяна в състава на седмицата. Четвъртък все приема като новия петък.“

През 2023 г. Pizza Pilgrims се радва на ръст на оборота от 7,6 млн. паунда и реализира нетна печалба от 398 140 паунда.

И докато английската пицария прелива от хибридни служители на масите в неделя вечер, шефовете им стават все по-изнервени от бавния старт на новата седмица в понеделник.

Lloyd's of London, 336-годишният застраховател, започна да следи присъствието на служителите си в офиса заради опасения, че понеделниците не са достатъчно натоварени.

През 2023 г. главният изпълнителен директор Джон Нийл заяви, че иска да върне работния понеделник на нивата отпреди пандемията, след като е спечелил по-лесната битка за присъствие в офиса в средата на седмицата.

За тази цел той въвежда мониторинг на присъствието, следвайки други големи финансови групи като EY и PwC.

„Използваме го като доказателствен материал. Знаем кога хората са тук, кога не; кога влизат в системата; кога пишат имейли и кога не“, казва Нийл пред Telegraph. „Така че използваме данните конструктивно и обмислено. Не от гледна точка на дисциплината.“

По-рано Нийл заяви, че връщането на служителите към нормата отпреди пандемията е „загубена кауза“. Той обаче отбеляза, че дори преди този период офисите на Lloyd's рядко били пълни в петък.

Множество компании се опитват да спрат масовата работа от вкъщи в петък и понеделник, като твърдят, че тази комбинация от дни извън офиса най-вероятно ще доведе до намаляване на производителността на служителите.

Един от най-сериозните примери за това стана Deutsche Bank, която през февруари забрани на служителите да работят дистанционно в петък, следван от понеделник, с което сложи край на тенденцията за „дълъг уикенд“, припомня Fortune.