С Тръмп като гост Джо Роугън получава най-горещия микрофон в САЩ
Доналд Тръмп ще направи дългоочаквана спирка в студиото на подкастър №1, като записът е насрочен за петък и може да бъде излъчен още в събота
Джо Роугън има най-горещия микрофон в Америка.
Доналд Тръмп ще направи дългоочаквана спирка в студиото на подкастър №1 в света, като записът е насрочен за петък и може да бъде излъчен още в събота, съобщава The Wall Street Journal.
Посещението в The Joe Rogan Experience е част от последния опит на републиканеца да достигне до избирателите малко над седмица преди изборите.
Лагерът на вицепрезидента Камала Харис също е обсъждал да дойде в шоуто, но появата изглежда все по-малко вероятна, като според WSJ спорните моменти включват мястото и времето.
Подкастовете имат безпрецедентна сила на тези избори, тъй като най-големите имена в медията доказват, че могат да осигурят аудитория, която да съперничи или дори да надмине гледаемостта на телевизията.
Мястото в шоуто на Роугън, което редовно привлича 15 милиона слушатели в платформи като Spotify и YouTube, сред които много млади мъже, става все по-привлекателно и за двете кампании през последните седмици, тъй като те се борят в близката надпревара.
Според проучване на WSJ, Тръмп има лека преднина в надпреварата. Предизвикателството пред бившия президент изглежда е да мотивира младите мъже, които клонят към него, да излязат и да гласуват. Харис е по-силна сред жените и търси нетрадиционни начини да достигне до по-младите мъже и да откъсне някои от тях от Тръмп.
Самият обем на интервютата през тези последни седмици отразява нуждата на кандидатите да пробият, особено сред по-младите гласоподаватели, чийто мироглед може да бъде повлиян повече от техния доверен фитнес подкаст, отколкото от традиционните медии.
Повече от половината американци консумират поне един подкаст месечно, сочат нови данни на консултантската компания Sounds Profitable. Шоуто на Роугън включва откровени разговори с известни личности, спортисти, политици, учени, мениджъри, комици и други. Често продължават по три часа или повече. Понякога гостите пият уиски или пушат пури, докато записват епизодите. Култов момент за подкаста беше когато Илон Мъск запали марихуана в шоуто.
Роугън моли гостите да се ангажират с поне един час разговор и да нямат придружители в стаята по време на интервюто. Харис, която е предпазлива в даването интервюта, които са без сценарий или продължават дълго, се е съгласила с тези условия, но логистиката се е оказала предизвикателство.
Вместо това Харис ще запише интервю с водещата на подкаст, социален учен и изследовател Брене Браун, докато е в Тексас в петък. Нейното предаване е популярно сред по-възрастните жени.
Тази година Тръмп е направил около 17 участия в подкасти, включително такива, които се харесват на младите мъже, като This Past Weekend w/ Theo Von и Full Send Podcast. Харис е участвала в осем подкаста за годината в качеството си на вицепрезидент и е още две участия, откакто стана главен кандидат на демократите.
Тя направи участие в Call Her Daddy, предаване за секс и връзки, за да достигне до младите жени, и All the Smoke, водено от бивши играчи на Националната баскетболна асоциация, за да достигне до младите чернокожи мъже.
Аудиторията на епизод с някой от кандидатите в шоуто на Роган вероятно ще надмине другите интервюта, въпреки че има съществени разлики в начина, по който се измерва публиката на подкастинга и телевизията.
Появата на Харис в Call Her Daddy този месец е привлякла 7,1 милиона души в различните платформи. За сравнение, според рейтингите на Nielsen, около 5,7 милиона души са я гледали в предаването 60 minutes на CBS News.
Интервюто ѝ с Брет Бейер от Fox News e имало 9,8 млн. зрители този месец. Срещата ѝ с Дана Баш от CNN през август е гледана средно от 7,3 млн. зрители, съобщава медията.
Последният многогодишен договор на Роугън със Spotify, сключен тази година и оценен на 250 млн. долара, илюстрира стойността на медията. Подкастърът и Spotify се сблъскаха с проблеми през 2022 г., когато рок легендата Нийл Йънг изтегли музиката си от услугата заради това, което според него е било дезинформация за ваксините, разпространявана от подкастъра.
Компанията застана зад Роугън, а главният изпълнителен директор Даниел Ек заяви, че амбицията да превърне Spotify в „най-голямата аудио платформа в света“ включва приемането на различни гласове и мнения. Рогуън обеща да бъде по-балансиран и информиран за спорните теми и гости.
В навечерието на изборите през 2020 г. Роугън подкрепи Бърни Сандърс, но по-късно заяви, че по-скоро ще гласува за Тръмп, когато президентът Байдън стана кандидат на Демократическата партия.
Преди две години той заяви, че не е привърженик на Тръмп и многократно е отказвал да го покани в шоуто си.
„Не съм заинтересован да му помагам.“
Това лято, когато Роугън - който е и коментатор на Ultimate Fighting Championship - изрази подкрепа за Робърт Ф. Кенеди-младши, Тръмп не прие добре новините.
„Ще бъде интересно да видим колко шумно ще бъде освиркан Джо следващия път, когато влезе на ринга на UFC? MAGA2024“, пише Тръмп в Truth Social.
Напоследък подкастърът е смекчил тона си по отношение на Тръмп, като миналия месец заяви, че не смята, че негово президентството е толкова крайно, колкото някои го представят.
„Всички казват, че той ще бъде диктатор. Е, той не е бил диктатор. Той беше президент“, казва Роугън. „Всъщност той беше президент в продължение на четири години и икономиката наистина се развиваше добре и той се опита да намали някои от безумията, които се случват в тази страна.“
Роугън също така похвали представянето на Харис на дебата срещу Тръмп през септември.
„Тя беше много по-добре подготвена“, коментира той в епизод няколко дни след дебата, добавяйки, че отговорите ѝ дори на трудните въпроси „са звучали наистина добре“.
Изявите на кандидатите в подкаст често подхранват допълнително медийно отразяване, като сегментите се съкращават в кратки видеоклипове. Например клип на Тръмп в подкаста на Лекс Фридман, в който той предлага да се публикуват официални документи, свързани с покойния осъден за сексуално престъпление Джефри Епстийн, се разпространи широко в социалните мрежи.