Световен доклад: Служителите искат работодателите да инвестират повече в тях
Само за една година с над 50% са се увеличили служителите, които заявяват, че искат да повишават уменията си или да се преквалифицират в компанията, в която работят, показват нови данни на Adecco Group
Близо 2/3 от служителите искат да останат в настоящата си компания, стига тя да инвестира в повишаване на уменията им и да им даде възможност за кариерно развитие.
Това показват данните от мащабно представително проучване на лидера в HR решенията Adecco Group. То е проведено сред 30 000 души от 23 държави.
Целта му е да изследва промените в пазара на труда от гледна точка на служителите в компаниите.
Само за една година с над 50% са се увеличили служителите, които заявяват, че искат да повишават уменията си или да се преквалифицират в компанията, в която работят.
Вместо да се възползват обаче от тази възможност за задържане на кадрите, компаниите в глобален мащаб намаляват фокуса са си върху обучения и развитие на служителите си.
Годишният доклад на Training Magazine установява, че средният брой часове обучение на служител е спаднал с 10% през 2023 г. спрямо предишната.
„Имайки предвид трудностите при набирането на нови и обучени таланти, работодателите трябва повече да се вслушват в нуждите на техните екипи. В повечето случаи развиването на вътрешни хора е далеч по-рентабилно от наемането на нови служители.
За съжаление, все още много работодатели разглеждат инвестицията в обучения за служителите им като разход, който лесно може да бъде премахнат когато са нужни оптимизации на оперативните разходи в компаниите. Това е много погрешна стратегия, тъй като инвестирането в собствените екипи дава и други добавени ползи, като повишена ангажираност и лоялност. “, коментира Надежда Василева, изпълнителен директор на Adecco България.
Наблюденията на компанията на българския пазар показват, че у нас се увеличава интересът към обучения за развитие на личностни умения, като например „Емоционална интелигентност“, „Комуникативни умения“, „Мислене за растеж“ и „Психологическа сигурност“.
Пълният доклад от проучването на Adecco Group може да видите ТУК