Автомобилният гигант Stellantis регистрира 27% спад на нетните приходи за третото тримесечие, но заяви, че е постигнал напредък в решаването на оперативни проблеми.

Нидерландската компания, която притежава известни имена, сред които Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler и Peugeot, заяви, че нетните приходи за периода юли-септември възлизат на 33 млрд. евро. Анализаторите на LSEG очакваха приходите за третото тримесечие достигнат около 36,6 млрд. евро.

Компанията обяснява спада главно с „по-ниските доставки, както и влиянието на цените и валутните курсове“.

Тя заяви, че е на път да достави приблизително 20 нови модела през тази година, добавяйки, че е постигнала добър напредък в намаляването на раздутите запаси, особено в САЩ.

Общите запаси са намалели със 129 000 единици между януари и септември до 1,3 милиона. Автомобилният производител отбеляза, че дилърските наличности в САЩ са намаляли с 80 000 единици между 30 юни и сряда. Stellantis заяви, че е на път да постигне целта си за понижаване на запасите в САЩ със 100 000 броя до края на ноември.

Дъг Остерман, главен финансов директор на Stellantis, призна, че тримесечните резултати са „под потенциала ни“.

„В Европа строгите изисквания за качество забавиха стартирането на някои продукти с голям обем, но с напредъка в разрешаването на предизвикателствата скоро ще се възползваме от значително разширения обхват на нашата вълна от нови продукти за поколенията до 2025 г. и след това“, каза той в изявление в четвъртък, цитиран от CNBC.

В края на септември трансатлантическият автомобилен производител издаде предупреждение за печалбата, като намали годишните си прогнози заради влошаването на „глобалната динамика на индустрията“ и стремежа да се разширят действията за отстраняване на проблемите с производителността в Северна Америка.

Листнатите в Милано акции на Stellantis са се сринали с повече от 42% от началото на годината. Американските автомобилни марки Jeep, Ram, Dodge и Chrysler изпитват затруднения под управлението на европейския си собственик. От всички имена в САЩ Stellantis има едни от най-големите запаси от автомобили по дилърските партиди, според Cox Automotive - което предполага по-малко потребителско търсене на продуктите.

Понастоящем Stellantis съди United Auto Workers заради заплахи за стачка, което ескалира дългата битка между автомобилния производител и американския профсъюз, пише CNBC.

Подобно на много други представители на автомобилната индустрия, Stellantis се бори с перфектна буря от предизвикателства по пътя към пълната електрификация, включително отслабващото глобално търсене на електромобили и конкуренцията от страна на Китай.

Натискът върху европейските производители на автомобили се очаква да се засили още повече през следващата година, когато ще влязат в сила целите за намаляване на емисиите. На този фон компаниите наскоро пуснаха на пазара редица евтини електрически модели, осъзнавайки ясно необходимостта от увеличаване на продажбите.