Усилията на UNIQA са насочени към това да предвкусим вкуса на клиентите, да им предоставим разбираеми, опростени продукти, но с достатъчно функционална база, така че да посрещнем и да отговорим на очакванията им.

Това заяви Стела Стоилова, регионален лидер "ИТ доставка - фронт-енд и клиентски ориентирани решения" в SEE Digital, IT доставчик на UNIQA SEE, по време на форума Digital Trends 2024.

В престижното международно събитие участваха технологични експерти и лидери от едни от най-големите компании и организации в света – Google, Amazon Web Services, Accenture, UEFA, FIFA, Bundesliga, Aston Villa, LiveScore, заедно с визионери и ръководители от българската технологична и финансова среда.

Организаторите на събитието Profit.bg и Sportal.bg са част от Ringier AG.

Застрахователната група UNIQA оперира в 17 държави, като в SEE региона е представена в шест държави - Хърватия, Босна и Херцеговина, Сърбия, Черна гора, България и Румъния.

През последните 3 години преживяваме трансформация заедно с бизнеса, в която трябва да отговаряме на предизвикателства като хармонизация, регионализация, бързо извеждане на продукти на пазара, обясни Стоилова.

„Представете си, че сте клиент, който влиза в много атрактивен магазин за бонбони и се чуди какво да си избере. Точно от кой бонбон в момента има нужда? Така решихме да си поставим въпроса и от едно регионално продуктово портфолио, което се състои от над 140 продукта за следващите 3 години целта е да стигнем до 15 ритейл продукта, които са глобално валидни за пазара, на който оперираме.“

В част от анализите ни присъства и стандартизацията на самото клиентско преживяване, което е и възможност за налагане и разпознаваемост на бранда в региона, тъй като, ако предлагаме унифицирано клиентско преживяване с хармонизирани ритейл продукти, нашите клиенти биха разпознавали по-добре нашата марка, допълни Стоилова.

„Така че, усилията ни са насочени към това да предвкусим вкуса на клиентите, да представим разбираеми, опростени продукти, но с достатъчно функционална база, така че да посрещнем очакванията им.“

Относно навлизането на новите технологии в застрахователната сфера, тя даде следния пример:

„Представете си, че сте участници в автомобилно произшествие, при което вашият смарт автомобил веднага разбира, че има увреждане и подава сигнал към компанията, която го е застраховала.

Тя изпраща дрон, който заснема повредите, уверява се, че сте в добро здраве, получавате на смарт телефона си автоматично попълнена апликация за завеждане на щета и в допълнение, заместващ автомобил, с който може да продължите натоварения си бизнес график.

Един такъв сценарий увеличава лоялността на клиента, а нас като застрахователи вдъхновява. Ние търсим начин да интегрираме услугите на изкуствения интелект във всяка една система, която разработваме.

Въпрос на броени дни е например, на пазара в Румъния да стартираме услуга, която след увреждане на автомобила, с помощта на AI  да анализира снимковия материал и да предоставя обратна връзка за точния набор по детайлите, които трябва да бъдат подменени и тяхната цена.“

Освен това, в UNIQA са изключително фокусирани върху роботи, които да подсигурят обслужването на клиентите 24/7 така, че да всеки да може сам да се справи с нуждите, които са възникнали.

„Имаме около 35% покриване на автоматизацията в частта по регистрация на щета чрез тези услуги.“, допълни Стоилова.

Друг пазарен сегмент, в който компанията оперира, е здравното застраховане.

„Такъв пример е приложението MedUNIQA, което има най-добре развит профил и продукт в портфолиото услуги на българския пазар в сравнение с шестте държави в региона.

Позволява осъществяване на телемедицински консултации, записване на час за физически медицински преглед, сравняване цени на лекарства, съхраняване на медицинско досие на пациента.

Това са на практика може би дребни неща, които са постигнати с цената на много усилия и с анализ не просто какво би поискал клиентът, а какви биха могли да бъдат неговите нужди и как да ги удовлетворим.“

В UNIQA отдават голямо значение не само върху клиентското преживяване и удовлетвореност, но и върху тази на служителите.

„Най-добрите посланици на нашите иновации са на първо място нашите служители.“, подчерта Стоилова и допълни:

За мен опасност от изкуствения интелект не съществува. Би ли могъл изкуственият интелект да вземе присърце вибрациите на вашия екип, може ли да прояви емпатия към някого? Вие сте там и може да го направите. Но изкуственият интелект - не.