Усилията на UNIQA са насочени към това да предвкусим вкуса на клиентите, да им предоставим разбираеми, опростени продукти, но с достатъчно функционална база, така че да посрещнем и да отговорим на очакванията им.

Това заяви Стела Стоилова, регионален лидер за Югоизточна Европа на звената ИТ доставки и фронт-енд решения в UNIQA по време на форума Digital Trends 2024.

В престижното международно събитие участваха технологични експерти и лидери от едни от най-големите компании и организации в света – Google, Amazon Web Services, Accenture, UEFA, FIFA, Bundesliga, Aston Villa, LiveScore, заедно с визионери и ръководители от българската технологична и финансова среда.

Организаторите на събитието Profit.bg и Sportal.bg са част от Ringier AG.

Застрахователната компания UNIQA има представителства в шест държави - Хърватия, Босна, Сърбия, Черна гора, България и Румъния.

През последните 3 години преживяваме трансформация заедно с бизнеса, в която трябва да отговаряме на предизвикателства като хармонизация, регионализация, бързо извеждане на продукти на пазара, обясни Стоилова.

„Представете си, че сте клиент, който влиза в много атрактивен магазин за бонбони и се чуди какво да си избере. Точно от кой бонбон в момента има нужда. Така решихме да си поставим въпроса и от едно продуктово портфолио, което се състои от над 140 продукта за следващите 3 години целта е да стигнем до 15 продукта, които са глобално валидни за пазара, в който оперираме.“

В част от анализите ни присъства и стандартизацията на самото клиентско преживяване, което е и възможност за налагане и разпознаваемост на бранда в региона, тъй като ако предложим хармонично и унифицирано продуктово преживяване, нашите клиенти биха разпознавали по-добре нашата марка, допълни Стоилова.

„Така че, усилията ни са насочени към това да предвкусим вкуса на клиентите, да представим разбираеми, опростени продукти, но с достатъчно функционална база, така че да посрещнем очакванията им.“

Относно навлизането на новите технологии в застрахователната сфера, тя даде следния пример:

„Представете си, че сте участници в автомобилно произшествие, при което вашият смарт автомобил веднага разбира, че има увреждане и подава сигнал към компанията, която го е застраховала.

Тя изпраща дрон, който заснема повредите, уверява се, че сте в добро здраве, получавате на смарт телефона си автоматично попълнена апликация за завеждане на щета и в допълнение, заместващ автомобил, с който може да продължите натоварения си бизнес график.

Един такъв сценарий задължава отговорността на клиента, а нас като застрахователи вдъхновява. Ние търсим начин да интегрираме услугите на изкуствения интелект във всяка една система, която разработваме.

Въпрос на броени дни е например, на пазара в Румъния да стартираме услуга, която след увреждане на автомобила, да предоставя обратна връзка за точния набор по детайлите, които трябва да бъдат подменени и тяхната цена.“

Освен това, в UNIQA са изключително фокусирани върху роботи, които да подсигурят обслужването на клиентите 24/7 така, че да всеки да може сам да се справи с нуждите, които са възникнали.

„Имаме около 35% покриване на автоматизацията в частта по регистрация на щета чрез тези услуги.“, допълни Стоилова.

Друг пазарен сегмент, в който компанията оперира, е здравното застраховане.

„Такъв пример е приложението My Uniqa, което има най-добре развит профил и продукт в портфолиото услуги на българския пазар в сравнение с шестте държави в региона.

Позволява осъществяване на телемедицински консултации, сравняване цени на лекарства, съхраняване на медицинско досие на пациента.

Това са на практика може би дребни неща, които са постигнати с цената на много усилия и с анализ не просто какво би поискал клиентът, а какви биха могли да бъдат неговите нужди и как да ги удовлетворим.“

В UNIQA отдават голямо значение не само върху клиентското преживяване и удовлетвореност, но и върху тази на служителите.

„Най-добрите посланици на нашите иновации са на първо място нашите служители.“, подчерта Стоилова и допълни:

За мен опасност от изкуствения интелект не съществува. Би ли могъл изкуственият интелект да вземе присърце вибрациите на вашия екип, може ли да прояви емпатия към някого? Вие сте там и може да го направите. Но изкуственият интелект - не.