Докато геймингът продължава да се развива в световен мащаб, FIFA се позиционира като ключов играч в пресечната точка на футбола и електронните спортове, използвайки огромен пазарен потенциал.

„Близо 2 милиарда футболни фенове се интересуват от видеоигри, докато само 200 милиона от тях взаимодействат с електронните спортове“, отбеляза Георги Стоименов, старши мениджър бизнес развитие и игри във FIFA по време на събитието Digital Trends 2024.

„Това означава, че тук има огромен и недоразвит пазар.“

Ангажирането на тази база от фенове обаче изисква нещо повече от традиционен маркетинг. Подходът на организацията идва с по-дълбок стремеж за свързване с футболната общност чрез иновативни и адаптивни стратегии.

“FIFA като една световна организация, която също така е свързана с много регулация, трябва да бъде много отворена към иновациите и да излезе от зоната на комфорта. Геймингът и електронните спортове може да не изглеждат на пръв поглед като нещо, с което FIFA трябва да се занимава, но това е много стратегически ход, за да се свържем с бъдещата генерация фенове”, заяви Стоименов.

Преструктуриране на турнирите - примерът Football Manager

Тази година FIFA разшири границите с ново допълнение към линията си от събития, като стартира първия по рода си турнир Football Manager - формат на игра, който на хартия изглежда изключително неподходящ за състезание.

„По този начин направихме негледаемото - гледаемо. Всеки, който е запознат с този формат знае, че развитието отнема седмици. Тук предизвикателството беше да решим сложното уравнение как може сингъл плейър игра да бъде пренесена в турнир. Събрахме състезанието в три дни, разделяйки събитето на квалификации и финал”, поясни Стоименов.

Навлизането на FIFA в електронните спортове не е свързано само с адаптирането на футбола, то също така подчертава важните качества, изисквани от състезателите.

“Много хора не осъзнават, че в електронните спортове участниците трябва и чисто физически да бъдат подготвени. В тези игри успехът се оценява на база рефлекси и динамика.”

Важно разграничение, което той прави, е между популярните симулационни игри и електронните състезания.

“Разликата е в критериите. Има огромно влияние на изкуствен интелект в симулаторите. В тях играчът контролира един футболист, докато останалите са управлявани от самата игра, създавайки елемент отвъд контрола на състезателя. За разлика от това електронните състезания идват с максимална равнопоставеност между опонентите.”

Едно от най-значимите предимства на електронните спортове за FIFA е постоянната ангажираност с феновете, която не е обвързана с годишните ограничения на традиционните турнири.

“За нас електронните спортове са ключови, защото те не се препокриват с традиционните турнири. Те са релевантни всяка година, за разлика от Световното първенство. По този начин игрите ни дават огромна възможност да имаме контакт с футболната общност.“

За поредна година форумът Digital Trends 2024 привлече над 450 посетители и десетки лектори от едни от най-големите технологични и спортни организации в света.

Събитието се фокусира върху трансформиращата роля на генеративния изкуствен интелект за бизнеса, необходимостта от преквалификация на IT кадрите и реформата на образователната система, новата връзка с потребителите, която става все по-персонализирана, благодарение на AI иновациите.

Послания от всички лектори следват, а в секцията Digital Trends 2024 на Profit.bg може да намерите всички акценти от форума.