Как да свържем киното с бизнеса? Стартъпът на Бен Афлек знае
Актьорът работи по модел, който да подобри отговорността за успеха на всички участници в заснемането на една продукция
Има причина една от най-печелившите индустрии в света да се нарича „шоубизнес“, а Бен Афлек, звезда от А листата на Холивуд, прилага това в буквалния смисъл на думата.
С основания от него преди две години стартъп Artists Equity, актьорът и неговият дългогодишен приятел и колега Мат Деймън, заедно с инвеститора Джери Кардинале от RedBird Capital се стремят да променят начина, по който се заплаща на всички участници по веригата в заснемането на продукции.
Моделът има за цел да подобри отговорността на актьорите за успеха на техните проекти.
„Това не е за всеки. То е за хора, които са готови да заложат ефективно на себе си“, заяви Афлек по време на конференцията Delivering Alpha на CNBC.
Трябва да инвестирате себе си, но ако спечелите, за вас ще има реална печалба, която е и икономически значима.
Компанията вече е постигнала някои престижни победи.
Примери за това са „Air“ - драмата, която показа как Nike печели подкрепата на NBA легендата Майкъл Джордан, като се обръща към семейството му. Покрай нея се появиха още спортни драми и дори кампания на Dunkin' Donuts с участието на Бен Афлек и Мат Деймън.
Актьорът говори с ентусиазъм за усилията си и вярва в техния трансформиращ характер за шоубизнеса.
„Слушайте, ще ви дадем по-голяма свобода на действие и по-широк контрол“, заяви той относно подхода за договаряне на стимулите за работещите от двете страни на камерата, включително и тези от бизнеса.
„Но не, за да казвам на тези хора какво да правят, а за да могат да са овластени да направят най-доброто, а след това да ги стимулираме така, че да имат цялата грижа за популяризирането му.“, обясни той.
От своя страна Кардинале заяви, че индустрията най-накрая достига място, където девизът „съдържанието е цар“ наистина е в сила, най-вече защото изпълнителите и ръководителите на студията могат да споделят ползите от една успешна продукция.
„Повечето актьори не се интересуват от резултата. Те просто получават хонорара си, нали? За агентите важи същото. Да, съдържанието има способността да бъде цар.
Това, което наистина е интересно е, че хората всъщност могат да бъдат интелектуална собственост сами по себе си. Единственото ново е, че талантите вече са на масата“, обяснява той и допълва: „Този джин никога няма да се върне обратно в кутията.“