Balenciaga и Saint Laurent сменят директорите си в разгара на луксозната буря
Съобщението от Kering идва месец след като назначи Стефано Кантино за главен изпълнителен директор на Gucci в опит да вдъхне нов живот на водещата си марка
Френската луксозна група Kering назначи нови главни изпълнителни директори на марките си Saint Laurent и Balenciaga в момент, когато цялата индустрия преживява бурни времена.
Седрик Шарбит, понастоящем ръководител на Balenciaga, ще поеме ръководството на Saint Laurent от Франческа Белетини от 2 януари 2025 г., а Джанфранко Джананджели, който сега е главен търговски директор на Saint Laurent, ще го замени като главен изпълнителен директор на Balenciaga, съобщава WSJ.
Двамата ветерани в сектора на луксозните стоки ще бъдат под прякото ръководство на самата Белетини, която след извършването на прехода ще се съсредоточи върху ролята си на заместник главен изпълнителен директор на Kering, отговарящ за развитието на марките.
Съобщението идва месец след като компанията назначи Стефано Кантино за главен изпълнителен директор на Gucci в опит да вдъхне нов живот на водещата си марка, тъй като индустрията се бори със забавяне на продажбите в световен мащаб.
Миналия месец Kering заяви, че оперативната печалба ще намалее почти наполовина през тази година, след като продажбите се разминаха с очакванията на анализаторите през третото тримесечие, а спадът в търсенето в Азиатско-тихоокеанския регион натежа върху Gucci.
Китай отдавна е доходоносен пазар за луксозните марки, но икономическите проблеми свиха потребителските разходи, което се отрази негативно на продажбите на Kering и други нейни конкуренти.
Въпреки неотдавнашните усилия на Пекин да даде тласък на боледуващата си икономика, според анализаторите все още е твърде рано да се оцени потенциалното въздействие върху поведението на потребителите, допълва WSJ.
През 2009 г. Шарбит беше назначен на ръководен пост в най-големия конкурент на Kering - LVMH на Бернар Арно.
Три години по-късно той се присъедини към Yves Saint Laurent като директор на продуктовата стратегия, а след това става изпълнителен вицепрезидент по контрол на продуктите, мърчандайзинга на дребно и комуникациите.
След това модият експерт беше назначен за главен изпълнителен директор на Balenciaga, а три години по-късно влезе в изпълнителния комитет на Kering.
Джананджели започва кариерата си в Bottega Veneta през 2006 г.
Работи и като асоцииран международен директор в Prada, преди да се присъедини към Givenchy през 2013 г. като глобален директор по търговията на дребно.
Назначен е за главен изпълнителен директор на Maison Margiela, преди да се присъедини към Yves Saint Laurent през 2023 г. като главен търговски директор.