25% по-желан от теб: Новата throning стратегия на поколението Z
Все по-често младите предпочитат да контактуват с хора с по-висок социален статус с цел бърз билет за дългосрочен успех. Според експертите, това работи
Не е тайна, че контактите с правилните хора могат да отворят много врати.
Използвайки това житейско правило, сега поколението Z опитва да си осигури бърз билет за успех, като се среща с хора от високите етажи на властта.
Вайръл тенденцията се нарича throning, а новият жаргонен термин по същество означава да се срещаш с някой, който повишава социалния ти статус - и според приложението за запознанства Plenty of Fish близо 30% от самотните хора го използват като средство за издигане в йерархията, пише Fortune.
Друго проучване в списание Science Advances, установява, че потребителите в приложения за запознанства търсят партньор, който е с около „25% по-желан от тях самите“.
Може и да има ново царствено име, но throning-ът не е нещо ново. Всъщност според PureWow, който пръв съобщи за тенденцията, тенденцията е вдъхновена от двойки при знаменитостите - по-специално от брака на Ким Кардашиян с Кание Уест.
Въпреки че двойката се ожени преди 10 години и се разведе през 2021 г., сега поколението Z става свидетел на въздействието на връзката им върху нейната кариера.
Дори самата Кардашиян признава пред списание Interview, че е спечелила „различно ниво на уважение“, след като бившият ѝ съпруг я е представил на своето обкръжение.
По същия начин, throning не се състои в това да се срещаш (или да се ожениш) за някого заради нетното му състояние, както при старите златотърсачи, а в това да използваш мрежата и репутацията на новия си партньор - и експертите казват пред Fortune, че това наистина работи.
Анжелика Кох, коуч по връзки в приложението за запознанства на ЛГБТ Taimi и автор на книгата The Asshole Pandemic: A Field Guide To ID'ing, е станала свидетел на throning сред клиентите си, които са предимно жени на възраст над 20 години.
Те са заети, но „искат да подобрят живота си“, обяснява Кох пред Fortune, като добавя, че социалните медии са ги накарали да искат повече от живота си, отколкото къща в предградията - те мечтаят за „лукс и пътувания“, казва тя.
И дори онези представители на поколението Z, които все пак желаят по-традиционен живот, наблюдават тенденцията на tradwife и искат да организират бляскави партита с впечатляващи гости в перфектна кухня, „за което обикновено е необходим мъж, който е по-високо в социалната стълбица.
„Те не искат просто портфейл.“, добавя Кох. С други думи, те са в крак с Кардашиян.
„Това става все по-често срещано явление, защото хората живеят в света на Instagram, където социалните медии определят тенденциите“, казва Ксения Дробен, главен изпълнителен директор на британската сватбена компания Droben Matchmaking.
„Много хора бъркат света на звездите и инфлуенсърите с реалността. Маркетолозите учат, че трябва да намерите някой, по-силен от вас, с повече последователи, за да увеличите собственото си влияние - същото важи и за света на запознанствата. Ако един мъж има по-висок социален статус от една жена, тя автоматично се издига с него.“
И двамата експерти по запознанства са съгласни, че тези, които се срещат с цел социално издигане, няма да се върнат обратно в йерархията за една нощ, ако се разделят с партньора си.
„В дългосрочен план това наистина работи, стига да се отнасяте към всички с доброта и уважение“, казва Кох и добавя, че желаещите да се издигнат по социалната стълбица трябва да посещават събития, на които могат да се срещнат с хора, „които са по-високо в стълбицата“.
„Разбира се, бизнес или личният успех може да продължи за вас и след като сте напуснали успешния си партньор“, допълва Дробен.