Японският „Бог на мениджмънта“ се завръща като AI модел
Иконата на Panasonic е един от най-уважаваните от японската бизнес общност и сега оживява в дигитална форма, за да предаде мъдрост директно на тези, които никога не са го срещали лично
Японският гигант Panasonic създаде клонинг с изкуствен интелект на покойния си основател Коносуке Мацушита въз основа на негови публикации, речи и над 3000 гласови записа.
Наричан „Бог на мениджмънта“, иконата на Panasonic е един от най-уважаваните от японската бизнес общност и сега оживява в дигитална форма, за да предаде мъдрост директно на тези, които никога не са го срещали лично.
„Тъй като броят на хората, които не са били обучени от него, намалява, решихме да използваме технологията на генеративния изкуствен интелект, за да предадем визията на основателите на нашата група на следващото поколение“, се казва в изявление на компанията.
Разработен съвместно с Института Мацуо към Токийския университет, моделът може да възпроизведе начина, по който човек мисли или говори. Компанията има за цел да доразвие дигиталния клонинг, за да помага при вземането на бизнес решения в бъдеще.
Мацушита, който почина през 1989 г., тласка компанията към лидерската позиция в областта на потребителската електроника и често е определян като един от най-уважаваните японски бизнес лидери на всички времена.
Освен Panasonic, по-късно той основава и PHP Institute, Inc и The Matsushita Institute of Government and Management.
През 1964 г. американското списание LIFE го представя като човек с пет лица: топ индустриалец, генератор на богатство, философ, издател на списания и автор на бестселъри.
Остава в историята като един от най-влиятелните и вдъхновяващи лидери на Япония.
От Джон П. Котър, автор на „Лидерството на Мацушита“, Коносуке е описан по следния начин:
„Вместо да се забави, след като печели богатство и слава, той израства до силен бизнес лидер, още по-необичаен строител на огромен бизнес институция и държавник и философ, който далеч надхвърля простите икономически интереси.“
През 2021 г. неговият труд The Path поставя национален рекорд като най-публикувана бизнес книга в Япония, продадена в над 5,5 милиона копия. И до днес тя се разглежда като задължително четиво за бизнесмените в страната.