Страхът, че роботите ще отнемат работните ни места, не е нещо ново, но в епохата на изкуствения интелект този въпрос става все по-актуален. И макар да е рано да се каже колко основателни са тези опасения, вече има области, където се усеща замяна на хората с технологии.

Дори някои по-нестандартни професии започват да усещат AI промяната - например тези на така наречените „чатъри“ в платформата OnlyFans.

Чудите се какво правят чатърите в OnlyFans? Това са служители, които водят онлайн разговори от името на най-популярните създатели на съдържание в платформта. Според разследване на WIRED, публикувано тази година, тези хора се представят за самите инфлуенсъри, като отговарят на съобщения и създават илюзията за лично взаимодействие.

Голямото предимство на OnlyFans – или поне така твърдят запознати – е, че платформата предлага директна комуникация между създателите на съдържание и техните фенове. Часовете, прекарани в чатове, не са просто за развлечение – те създават усещане за връзка, което е ключово за успеха на платформата. Или, с други думи, „симулацията на връзка“ е също толкова важна, колкото и съдържанието, което потребителите плащат, за да видят.

С напредъка на изкуствения интелект се появяват технологии, които могат да заменят човешките чатъри, правейки взаимодействието автоматизирано и същевременно трудно различимо от истинското.

С хиляди съобщения в личните си чатове всеки ден, създателите на съдържание в OnlyFans просто нямат достатъчно време да отговарят на всичко. За да се справят с огромния обем от „романтични“ съобщения, практиката да се наемат „чатъри“ се засилва.

Доскоро тези чатъри бяха наемани основно от страни като Филипините, Пакистан и Индия, където очакванията за заплати са значително по-ниски в сравнение със САЩ. Но с навлизането на изкуствения интелект дори и тази професия вече се автоматизира.

Множество стартъпи вече предлагат услуги за AI чатъри и други генеративни AI инструменти, към които интересът е огромен.

„Много създатели казват, че имат нужда от решение“, обяснява Кунал Ананд, основател на ChatPersona – платформа за AI чатъри, специализирана в обслужването на OnlyFans. „Създадохме собствен модел, базиран на данни от чатове на множество създатели.“

Според Ананд, ChatPersona вече има около 6000 клиенти – комбинация от индивидуални създатели и агенции, които управляват акаунти в платформата.

Интересното е, че ChatPersona не нарушава технически условията на OnlyFans, защото за да бъде изпратено съобщение, е необходимо одобрение от човек, който да натисне бутона „изпрати“. Самата платформа е забранила използването на AI чатботове, но текущите ѝ правила не споменават изрично AI чатъри. На запитвания за коментар от страна на медиите, OnlyFans не отговаря.

Секторът на AI чатърите вече е доста наситен, а инструментите носят имена, които директно намекват за предназначението си - FlirtFlow, ChatterCharms и Botly.

Един от конкурентите, наречен Supercreator, предлага цялостен пакет AI инструменти – от автоматично генерирани скриптове до асистента Inbox Copilot, който сортира феновете, издигайки „платците“ на върха и игнорирайки „безплатните потребители“.

Бивша създателка в OnlyFans, която сега управлява бутикова агенция за таланти на име Heiss Talent, е голям привърженик на тези технологии. Тя работи с петима създатели и всички те използват AI инструментите на Supercreator. „Продажбите се увеличиха драстично, защото можеш да насочиш вниманието си към феновете според разходите им“, казва пред Wired Еден, настоявайки за анонимност, като използва само първото си име.

Една от функциите на платформата идентифицира фенове, които не са били активни от известно време, и автоматично им изпраща съобщения при първото им влизане. Бившата създателка на съдържание споделя, че създателите обикновено поемат разговора след това, но именно автоматичният старт често води до значителни печалби. В един случай AI чатът е довел до бакшиш от $1000.

Въпреки че някои AI инструменти предлагат пълна автоматизация, Еден предпочита създателите, с които работи, да добавят и личен елемент. „Измисляме основата на съобщението, а AI ни помага да го разширим“, казва тя. „Искаме всичко да изглежда възможно най-автентично.“

С комбинация от технологии и човешко участие тези инструменти изглежда променят правилата на играта, предоставяйки нови възможности за персонализирано взаимодействие – и значителни печалби.