Spotify инвестира в развитие на видео подкаст съдържание
С интегрирането на Partners Program за създатели съдържание Spotify разтърсва подкаст индустрията и се утвърждава като лидер в медийната революция
Spotify започва да прилича на TikTok с интегрирането на видео подкаст формати, като сега музикалната стрийминг платформа въвежда и специална програма за създателите на съдържание.
През последните 10 години аудио индустрията претърпява огромна революция. Традиционните формати отстъпват място на подкаст платформи, често с по-малък бюджет, но с по-голямо влияние. С новата си програма Partner Program Spotify дава възможност на по-малките автори да монетизират съдържанието си по-лесно от всякога.
Как работи?
Новата програма предоставя на създателите плащания, базирани на ангажираността на Premium потребителите с тяхното видео съдържание. Колкото повече гледания от Premium абонати, толкова по-високи са доходите за авторите. Освен това, те ще получават дял от приходите от реклами, слушани от потребителите, които нямат абонамент, пише Fast Company.
Тази схема напомня за модела на YouTube, където създателите също получават дял от рекламните приходи и плащания от Premium потребителите. Интересно е, че двете програми дори носят едно и също име - Partner Program.
Защо точно видео съдържание?
Spotify залага изцяло на видео съдържанието, когато става дума за подкаст форматите в платформата. Аудио съдържанието, дори с милиони слушания, не е включено в партньорската програма. Тази стратегия цели да стимулира създателите да преминат към видео формати.
YouTube държи значителна част от видео подкаст пазара - цели 53% - и играе ключова роля в откриването на нови предавания. Дали Spotify ще успее да измести YouTube, предстои да разберем. Но с Partner Program платформата вече разтърсва пазара и създава нови възможности за създателите.
Стратегията на стрийминг платформата усилено да промени подкастите, като ги превръща във видео формати, подобни на тези в TikTok, привлича интереса на по-младите потребители. Други подкаст платформи остават лоялни към традиционния аудио стил. Apple Podcasts например предлага видео опция, но тя не е толкова интегрирана и няма подобна програма за изплащане на приходите.
По-малките аудио-ориентирани приложения, като Pandora и Overcast, изобщо избягват видео компонентите.
Как промените влияят на всички платформи?
Трансформацията на подкастърите в нещо като инфлуенсъри трансформира всички платформи по един или друг начин. Ако сравним най-доброто подкаст съдържание за 2024 г. в Spotify и Apple Podcasts, разликите са очевидни.
Топ класацията на Spotify е доминирана от независими създатели и малки компании, фокусирани върху предавания тип разговори. От друга страна, Apple Podcasts поставя на върха си шоуто The Daily на The New York Times, последвано от продукции на NPR и NBC, както и знаменитости като братята Келс.
Промените в платформите водят и до промени в предпочитанията на потребителите.
Днес подкаст съдържанието се превръща в двигател на медиите. Те хранят таблоидите, стимулират продажбата на мърчандайз артикули и дори влияят на политическия живот. Spotify обаче е на челно място в тази революция, като оставя традиционните медии в миналото.