Продажбите на електромобилите на Tesla в Китай са спаднали през януари, тъй като конкуренцията от местните играчи продължава да се засилва.

Tesla е продала 63 238 бройки от своите електрически автомобили през януари, което е спад от 11,5% спрямо 71 447 коли, продадени през същия месец на миналата година.

Акциите на Tesla падат с около 1% по време на предпазарната търговия.

Междувременно китайският конкурент BYD е продал 296 446 чисто електрически и plug-in хибридни превозни средства миналия месец, което е с 47% повече на годишна база.

Други китайски конкуренти на Tesla, включително Changan Automobile и Xpeng, също отбелязват ръст в продажбите.

Tesla се опита да използва намаленията на цените като стимул да задържи интереса на китайските купувачи към своя бранд. В края на миналата година Tesla намали цената на Model Y и също така удължи петгодишен план за заем с нулева лихва до края на януари.

Миналия месец американският гигант също обяви обновена версия на Model Y – един от най-продаваните EV автомобили – в Китай. Той също дойде с план за 0% лихва.

Tesla не е представяла нов модел, откакто започна да доставя Cybertruck в края на 2023 г., който започва от близо 80 000 долара. Инвеститорите копнеят за нов модел за масовия пазар от компанията, който да съживи продажбите.

Tesla каза, че нов достъпен модел може да бъде пуснат на пазара през първата половина на 2025 г.

Междувременно автомобилният производител се опитва да пусне в Китай своята система за подпомагане на водача, която рекламира като „Напълно самостоятелно шофиране“, тъй като конкурентите също пускат подобни функции.