От правото към бизнеса: Защо един адвокат избра пътя на предприемачеството
Андрю Никол заменя стабилната адвокатска кариера за рискован, но успешен бранд за аромати
&format=webp)
Когато завършва Harvard Law School през 2008 г., Андрю Никол никога не си е представял, че няколко години по-късно ще ръководи логистиката на производствена компания в склад в Бруклин.
Юристът, роден в Южна Африка, започва своята кариера в престижна нюйоркска кантора, защото това е единственият начин да остане в страната и да опознае града. Работата му пасва, научава нови неща и получава добро заплащане, като стартовата му заплата е $180 000 годишно, плюс бонуси.
След няколко години обаче Никол усеща, че истинската му страст е бизнесът, а не правото. „Най-вълнуващото за мен винаги е било изграждането на една компания, а не просто даването на юридически съвети“, споделя той пред CNBC Make It. Единственият начин да бъде по-близо до бизнеса е да се превърне в предприемач.
Решението не е лесно за вземане. „Оставих сигурна и много добре платена работа, за да вляза в свят, в който не знаех откъде ще дойде следващият ми доход“, признава Никол. Малко адвокати биха направили подобен избор, но той е убеден, че рискът със сигурност си заслужава.
Днес това се потвърждава и с цифри - брандът за аромати Element Brooklyn е реализирал над $2 млн. приходи през миналата година.
Първата стъпка, която Никол предприема в света на предприемачеството, е съосноваването на TripExpert - платформа, която обединява професионални туристически ревюта. Проектът е успешен, но когато пандемията през 2020 г. удря туристическия сектор, той решава, че е време да поеме още един риск.
Вдъхновението идва от негови приятели, които харчат стотици долари за луксозни аромати, но не могат да ги презареждат, когато свършат. Докато по-малките бизнеси предлагат устойчиви и лесни за презареждане опции, луксозните брандове губят преднина.
„Можеш да влезеш в Target или Walmart и да намериш екологични варианти за сапуни и кремове“, казва Никол. „Но ако искаш висококачествен, луксозен аромат от дизайнерски бранд, нямаш друг избор, освен да купуваш нов флакон всеки път. Това ми се струва изключително разточително.“
С помощта на баща си, който е химически инженер, Никол започва да експериментира с производството на сапуни и свещи. Първите проби са направени с обикновен кухненски миксер за $300, но въпреки това резултатите не закъсняват.
„Едно от нещата, на които баща ми ме е научил от малък, е, че много от тези процеси следват основни научни принципи“, споделя Никол. „При сапуна това важи с пълна сила.“
Първият продукт на Element Brooklyn - сапунът Mandarin Crush - се продава на цена от $19, а количествата бързо се изчерпват. Вирусното съдържание на видеа в TikTok и Instagram Reels също допринася за растежа на бранда.
„Първите клиенти ни откриха и започнаха да ни възприемат като ‘бюджетен лукс’“, разказва Никол.
След като доказва концепцията си, той разширява портфолиото на марката. Свещите на Element Brooklyn струват около $25, а пълнителите са под $20.
Брандът дори сравнява сходни аромати с по-скъпите им конкуренти - например, свещта In Full Bloom на цена от $23 може да се сравнява с Diptyque Baies за $76.
„Някои марки продават свещи с три фитила за над $500“, казва Никол. „Надценката е абсурдна.“
Фокусът върху презареждащите се продукти не само прави бранда по-устойчив и екологичен, но също така печели лоялни клиенти. Element Brooklyn вече работи с бутикови хотели, спа центрове и уелнес клубове, които искат да предложат по-високо ниво на преживяване.
Очакванията са, че през 2025 г. компанията ще надмине $8 млн. приходи. А за Никол връщане назад няма.
„Кариерата на адвокат беше изключително стабилна - костюм, вратовръзка, офис с дървени панели и секретарка отпред“, казва той. „Но това, което правя днес, е по-динамично, по-интересно и далеч по-удовлетворяващо.“