Леброн Джеймс е първият спортист в клуба на Барби с кукла Кен
Кен изразява „Леброн като модел за подражание“, способността му да надхвърля културата и да дава положителен пример за следващото поколение“, казват създателите от Mattel
&format=webp)
Баскетболната звезда Леброн Джеймс отново влезе в историята - този път в магазина за играчки.
Производителят на Barbie Mattel обяви пускането на нова кукла Кен, вдъхновена от един от най-емблематичните спортисти на съвремието ни, с което той става първият професионален спортист от мъжки пол, удостоен с честта.
„Развълнувани сме да представим на феновете нов образ на Кен“, заяви Криста Бергер, старши вицепрезидент в Mattel.
Куклата изразява „Леброн като модел за подражание“, способността му като икона да надхвърля културата и да дава „положителен пример за следващото поколение“.
Кен представя баскетболиста преди мач и отразява ръста му, като е с един инч по-висока от стандартната кукла Кен. отбелязва BBC. Тя обаче не го показва в екип, а с яке с логото на инициалите му LJ и номер 23 на баскетболната му фланелка. На гърба e изписано: „Просто едно момче от Акрон“ – родният град на Леброн.
Под якето куклата носи тениска с надпис „Ние сме семейство“ - намек за фондацията на звездата. Моделът включва аксесоари като баскетболна топка, слушалки и маратонки.
В рекламно видео, публикувано от Mattel, баскетболистът реагира с „О, той е пич! Това е толкова готино!“, когато вижда Кен със своя образ. Докато си играе с аксесоарите, се шегува, че куклата Леброн Кен „може би ще трябва малко да позаякне, краката му изглеждат кльощави“.
Въпреки че Matttel се е вдъхновявала от спортисти като Серена Уилямс, Наоми Осака и Меган Рапиноу, Леброн е първата спортна фигура на Кен от мъжки пол и първата от мъжки пол, която не е от развлекателната индустрия.
Самият баскетболист казва, че новата му титла Kenbassador е различна - защото става дума за нещо повече от баскетбол. „Това е възможност да се признае мощното въздействие на моделите за подражание, които вдъхват увереност, вдъхновяват мечти и показват на децата, че те също могат да постигнат величие.“
Новата кукла се появява в момент, в който Mattel е изправена пред финансова несигурност на фона на ескалиращата търговска война на Доналд Тръмп с Китай, където е базирано малко под 40% от производството.
В сряда Тръмп обяви, че митата върху стоките от Китай ще се увеличат до 125%, като обвини Пекин в „липса на уважение“, след като той отвърна на удара и заяви, че ще наложи мита в размер на 84% върху вноса от САЩ.
Mattel заяви, че може да се наложи да увеличи цените и да въведе промени във веригата си за доставки. Потребителски и бизнес групи в САЩ предупредиха, че митата могат да нарушат веригите за доставки и да доведат до повишаване на цените.