CATL представи модернизирани батерийни клетки, за които твърди, че могат да предлагат по-бързо зареждане за електромобили от конкурента си BYD. С това двете китайски групи изпреварват конкурентите си в надпреварата за преодоляване на основната пречка пред отказа от автомобили с ДВГ, пише Financial Times.

Най-големият производител на акумулатори за електромобили в света заяви, че новата версия на водещата батерия Shenxing може да предложи пробег от 520 км само за пет минути зареждане.

Миналия месец BYD шокира индустрията, представяйки система за зареждане, която може да увеличи пробега на батериите с около 470 км за същото време. Понастоящем моделите на Tesla могат да бъдат заредени до 200 мили (321 км) допълнителен пробег за 15 минути, докато Mercedes-Benz наскоро пусна на пазара изцяло електрическия си седан CLA, който може да бъде зареден до 325 км за 10 минути с помощта на специална станция.

Анализаторите твърдят, че внедряването на високоскоростни системи за зареждане от BYD и CATL ще помогне за премахване на опасенията относно пробега на електромобилите, въпреки че още не е ясно колко бързо компаниите могат да въведат тези технологии извън Китай на фона на нарастващото геополитическо напрежение.

Второто поколение на батерията Shenxing, която предлага пробег от 800 км с едно зареждане, може да достигне максимална скорост на зареждане от 2,5 км в секунда, заяви компанията по време на медийно събитие преди автомобилното изложение в Шанхай тази седмица.

„Очакваме с нетърпение да си сътрудничим с още лидери в индустрията, за да разширим границите на суперзареждането чрез истински иновации“, заяви главният технологичен директор на CATL Гао Хуан, цитиран от FT. Той добави, че иска новите батерии да се превърнат в „стандарт за електромобилите“.

Анализаторите от Bernstein заявиха, че последният напредък означава, че скоростта на зареждане е нараснала повече от два пъти през последната година и „се е увеличила десетократно през последните 3-4 години“.

Хуан коментира, че новата батерия Shenxing ще бъде инсталирана в над 67 модела електромобили през тази година.

По време на автомобилното изложение CATL представи и новата си натриево-йонна батерия, която според нея ще бъде пусната в масово производство през декември. Според Хуан батерията, наречена Naxtra, ще осигури пробег от около 200 км за хибриден автомобил и 500 км за електромобил.

Натриево-йонните батерии се разглеждат като по-евтина и по-безопасна алтернатива на широко използваните литиеви варианти, тъй като те работят по-добре както при много високи, така и при ниски температури. Но количеството енергия, което могат да произведат спрямо размера си, дълго време изоставаше от литиевите батерии, което досега правеше натриевите клетки непрактични.

Новата технология се следи отблизо и като потенциално решение за намаляване на световната зависимост от Китай по отношение на критичните минерали, тъй като натриево-йонните батерии не използват литиеви ресурси.

По време на събитието Хуан заяви, че новата батерия ще позволи на индустрията да премине от „зависимост от един ресурс“ към „енергийна свобода“ и ще промени световния енергиен пейзаж.