Комисията за защита на конкуренцията излезе със становище, че съществуващите в България практики на мрежи за дистрибуция на нови МПС, оригинални резервни части и сервизни услуги, могат да нарушат конкурентната среда в сектора.

Събраните от КЗК данни показват, че някои от вносителите налагат определени ограничения на упълномощените от тях дилъри и сервизи. Като такива се посочва например задължението да не се извършва дистрибуция на конкурентни марки нови коли; ограничение на дилърите и сервизите да продават извън определения им район на дейност; ограничения за упълномощените сервизи да обслужват конкурентни марки МПС или да продават резервни части с еквивалентно качество и изисквания към клиентите да използват само упълномощени сервизи; както и договорни клаузи, при които вносителят определя минимални цени при продажбата на нови МПС.

КЗК е посочила определени мерки, които секторът може да приложи за подобряване на конкурентната среда.

Припомняме, че Комисията се самосезира след сигнал на Европейската комисия в началото на месеца.

По-рано тя наложи рекордната за България глоба от 16 млн. лв. на официалният вносител на автомобилите Hyundai в България - "Индустриал комерс" ЕООД заради забранителни споразумения, които са довели до ограничаване или нарушаване на конкуренцията при дистрибуцията на нови автомобили с южнокорейската марка и при дистрибуцията с резервни части за тях.