Смятам, че първото което трябва да направят застрахователните компании е да станат много по-активни и агресивни в маркетинга и популяризирането на животозастрахователните продукти, коментира по време на животозастрахователния панел на „Шумът на парите“, генералният мениджър на MetLife в България Георгиос Цаконас.

В тази насока съвсем скоро MetLife започна с Profit.bg съвместна инициатива за обучение на хората относно животозастраховането. Хората трябва да осъзнаят и да се убедят, че е грешно да се игнорира тази застраховка. Всеки трябва да помисли, че семейството му ще има нужда от защита, ако се разболее и е неработоспособен.

Също така тази инициатива цели да се убедят хората, че опцията да работиш в сферата на животозастраховането е много сериозна.

Трябва да се провеждат повече такива инициативи, защото, ако всички продължават да са необразовани, няма да имат възможност да се променят нещата в бъдеще.

По-голяма агресивност в обучението е наложително. На второ място е много важно да се повишава квалификацията на отдел продажби на работещите в тази сфера.

Хората трябва да разберат, че вместо да се оплакват, че нямат работа или са с ниски доходи, могат да се опитат да реализират кариера в сферата на животозастраховане.

Тук е в сила ефектът на групата. Колкото повече хора осъзнават важността на животозастраховането, толкова повече хора ще започнат да мислят за животозастраховане. В момента някои виждат сериозни проблеми и не действат, а просто наблюдават.

В Европа и САЩ, когато някой обсъжда нова работа, не е възможно да не се предложат допълнителни пакети, и то не такива, каквито се предлагат у нас, а такива, свързани с много големи разходи за компанията.

Причината за това , че работодателите разбират, че когато се предлага възможност за работа с определен доход, е важно да се предложи и опция за защита на този доход. Така че нещата са много свързани.

В България за много работодатели е изключително трудно да намерят качествени и квалифицирани кадри. Така например ние станахме свидетели на ситуация, при която да се намерят 25 талантливи хора е изключително предизвикателство. Особено с пълна сила важи това за финансовия сектор.

Работодателите срещат проблеми с малкото на брой квалифицирани кадри. Това означава, че хората с умения имат сила да избират работодатели с по-добри оферти, което води до много по-високи разходи за заплати и други финансови бонуси и такива за мотивация.

Има група от продукти, които, ако правилно се промотират, могат сериозно да подпомогнат работодателите в търсенето на висококвалифицирани кадри.

Погрешно е схващането, че ангажиментът по животозастраховките, правени от работодатели, приключва с подписване на договора с работещия.

На практика много от работодателите не знаят с какво могат да им помогнат подобен род животозастрахователни продукти при търсене и задържане на персонала.

Застрахователите трябва да са много по-активни в отношенията си с работодателите, за да обяснят какво се случва с тези продукти, след като работещите са назначени. Ако не правим разяснения ще продължаваме да изпитваме сериозни предизвикателства. Трябва да се концентрираме какво се случва след продажбата на този продукт, заключи Цаконас.

Като цяло налице е положителна промяна във възприемането на животозастрахователната професия. Разбира се, не можем да очакваме тази професия да се възприема добре, ако първо не сме изградили тази култура на купуване на застраховката.

Няма да споменавам пак, че инвестирането в персонала е изключително важно. По-скоро искам да споделя моя опит на успешните хора, които съм срещал в сферата в моя над 30-годишен опит. Това, което е мотивирало тези хора, са примери за успешна кариера, на които самите те са се натъквали.

Това е най-големият мотивиращ фактор за хората да променят начина си на мислене. Ако искаме да променим възприятието на тази професия, трябва да създаваме все повече такива хора, които да са пример. Колкото повече пълним пазара с хора, които два-три месеца работят в компанията за 500 лева на месец и после се местят, толкова по-малко ще успеем да задържим вниманието на младите хора.

Работих по проект за банково застраховане преди 15 години. Наистина банковото застраховане е стар канал за развитие. То се разви по естествен път, тъй като банките са близки до хората в опитите им за поддържане на стандарт на живот.

Банковото застраховане е важно, защото има много голямо преплитане между банковите и застрахователните институции.

Грешно е да се сравнява банковото застраховане с всяко друго посредничество. Много хора са против него, защото смятат, че при банковото застраховане качеството на услугите не е високо.

Това не е така. Много трудно е да се замени този канал. Банковото застраховане не бива да се сравнява с останалите канали на дистрибуция, защото това създава страх, а страхът води до начални позиции.

Радвам се че нещата се активизираха по отношение на развитие на банковото застраховане в България. Разбира се има още какво да се прави. От него печелят всички - клиентите, банките, застрахователите. Смятам, че през следващите години този дистрибуционен канал ще продължава да се развива.

През 2013 г. форумът „Шумът на парите“ се организира със съдействието на ВИП спонсора Евро Финанс и основните спонсори – SG Експресбанк, вносителят на автомобили Chevrolet, застрахователното дружество Армеец, Пенсионно-осигурителна компания Доверие и дружествата за управление на активи Актива Асет Мениджмънт и ЕФ Асет Мениджмънт. Сред спонсорите на събитието са и Balkans International Wine.

Медийни партньори на събитието са Дарик радио, телевизия Bulgaria on air, сп. Мениджър, в. Стандарт, SeeNews, imot.bg, novini.bg и insurance.bg.

Организационен партньор е компанията за управление на събития Ивенто. Форумът се осъществява с комуникационната подкрепа на агенция за връзки с обществеността AMI Communications България.