„Ситуацията към момента е в рамките на нормалното” , каза в интервю пред БНТ Стефан Софиянски – експерт-застраховател и консултант на акционерите в Лев Инс.

„Разбира се това, което се случи в София няма аналог до този момент. Но все пак това е само една градушка. Създали сме перфектна организация. Екипи, които бяха изпратени след наводненията във Варна и Добрич, сега работят тук. 15 допълнителни екипа обслужват нашите клиенти.

Така че не бавим клиентите повече от 2-3 минути за завеждане на щета. Това, което всички компании направихме е, че удължихме срока за завеждане на претенции на 1 месец, работим с удължено работно време, става много лесно и бързо, няма напрежение, опашки не се създават.”

Софиянски призова хората да не създават истерия и да не уронват репутацията на държавата и на застрахователния сектор като един от основните стълбове на финансовата ни система, която е стабилна. „Явно има компании, които не са успели да създадат достатъчно добра организация в първите часове след събитието и затова са се създали опашки пред тях.”- каза той. „Но в крайна сметка събитието не е толкова страшно.

Застрахователният сектор може да издържи на много по-големи катастрофични рискове. Достатъчно добре сме резервирани. По повод на слуха, че някои компании нямало да плащат, аз мисля, че това не е сериозно.

Не вярвам някой от колегите да го е казал. Въпросът е хората да не се плашат. Ние вече започнахме да изплащаме обезщетения, включително и по метода „Бърза писта”. Клиентите ни имат опция и за онлайн завеждане на претенция. Нашите мобилни екипи работят денонощно, за да няма паника.”

Припомняме, че Лев Инс ще приема претенции за нанесени щети върху автомобили и недвижимо имущество в удължен срок (независимо от посочения в Общите условия) - 30 дни, считано от 09 юли 2014 г.

Дружеството ще работи през следващите работни дни с удължено работно време на територията на столицата. Претенции ще се приемат и през почивните дни. При желание на клиента обезщетения ще могат да се изплащат и по експертна оценка по метода „Бърза писта”. След предварителна заявка на дежурния телефон ще бъдат извършвани огледи на посочен адрес и в удобно за клиента време.