Nestle отчита органичен ръст от 9,3% за първото тримесечие на 2023 г.
Общите отчетени продажби на Nestle Group се увеличават с 5,6% до 23,5 милиарда швейцарски франка през първото тримесечие на 2023 г. (при 22,2 милиарда швейцарски франка за същия период през 2022 г.).
Международната търговия намалява продажбите с 4,0%. Нетните придобивания имат положително въздействие от 0,3%, съобщава още компанията.
Органичният ръст достига 9,3% с широкообхватен принос в различните географски райони и категории. Ръстът в цените е 9,8%, което отразява значителната инфлация на разходите. Реалният вътрешен ръст (RIG) е -0,5%.
Прогнозата за 2023 г. е за ръст на органичните продажби между 6,0% и 8,0% и марж на оперативната печалба от основна търговска дейност между 17,0% и 17,5%. Очаква се печалбата на акции в постоянна валута да нарасне между 6,0% и 10,0%.
„Нестле постигна силен органичен растеж през първото тримесечие благодарение на нашите екипи, които работиха усърдно, за да подсигурят нужните обеми и да осигурят устойчив микс. Усилията за оптимизиране на портфолиото и отговорното ценообразуване помогнаха да се компенсира продължаващият натиск от двугодишната инфлация на разходите", коментира Марк Шнайдер Главен изпълнителен директор на Нестле. "Продължихме управлението на портфолиото си със създаването на съвместно предприятие, посветено на бизнеса със замразени пици в Европа. Новото партньорство предоставя най-добрата платформа за развитие на пълния потенциал на този бизнес", добавя той. "След силното начало на годината, ние потвърждаваме прогнозата си за цялата 2023 г. и оставаме фокусирани върху създаването на стойност за всички заинтересовани страни", казва още Шнайдер.
Нестле България придобива бизнеса за хранителни добавки и витамини SolgarС интегрирането на добавките на Solgar в портфолиото си, Нестле България ще открие ново подразделение в България в рамките на Nestlé Health Science
Продажби на Групата Ръстът е широкообхватен в повечето географии и категории, посочват от компанията. Органичният ръст е 8,6% в развитите пазари, задвижван от ръста в цените. Органичният ръст на нововъзникващите пазари е 10,3%, подкрепен както от ръста в цените, така и от положителен реален вътрешен ръст (RIG). По категория продукти, Purina PetCare има най-голям принос за органичния ръст, с продължаваща инерция за научно разработените и премиум марки Purina ONE, Purina Pro Plan, Purina ONE и Friskies. Категорията кафе нараства с висок едноцифрен темп с положително развитие на продажбите за Nescafé, Starbucks и Nespresso. Продажбите на шоколадови изделия нарастват с двуцифрен темп отразявайки сериозно засилване при KitKat и сезонните продукти. Ръстът при детските храни (Infant Nutrition) е с двуцифрен темп с широкообхватен принос в различните географии и сегменти. Млечните продукти отчитат висок едноцифрен ръст със силно търсене при сметаната за кафе и достъпното обогатено мляко. Готовите ястия и готварските продукти бележат висок едноцифрен ръст, воден от MAGGI, Stouffers и Hot Pockets. Nestlé Health Science регистрира нисък едноцифрен растеж с продължено високо търсене на медицински хранителни продукти и положително развитие на продажбите за активно хранене. Въпреки временните ограничения на капацитета за Perrier, водата отбелязва нисък едноцифрен ръст, воден от S.Pellegrino. По канал органичният ръст на продажбите на дребно остава стабилен на ниво от 8,7%. Електронната търговия нарасва с 13,6%, достигайки 16,2% от общите продажби на Групата. Органичният ръст на каналите извън дома е 17,8%. Нетните придобивания са увеличили продажбите с 0,3%, до голяма степен свързани с придобиването на Orgain. Влиянието върху продажбите от международна търговия беше негативно на ниво от 4,0%. Общите отчетени продажби са се увеличили с 5,6% до 23,5 милиарда швейцарски франка. Прогнозата за цялата 2023 г. е потвърдена Компанията очаква органичен ръст на продажбите между 6,0% и 8,0% и марж на оперативната печалба от основна търговска дейност между 17,0% и 17,5%. Очаква се основната печалба на акция в постоянна валута да се увеличи между 6,0% и 10,0%. „Екипът на „Нестле България“ постигна много добри финансови резултати за първото тримесечие на 2023г., отчитайки органичен ръст от 12,7%, благодарение на положителното представяне на всичките ни категории и най-вече на Детско хранене, Шоколадови изделия, Храни за домашни любимци и Кафе", казва Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България. "Продължаваме да изпълняваме всички ангажименти на компанията, свързани с насърчаването на по-здравословен начин на живот за деца и възрастни и пример за това беше първото градско-зимно „Нестле за Живей Активно!“ на най-голямата ледена пързалка на Балканския полуостров, тук в София в Княжеска градина", добавя той. "Благодаря на целия екип и партньори за постигнатите резултати. Вдъхновени и решени сме да продължим да бъдем компания, правеща добро в България“, казва още Петър Стоилов.