Американците очевидно се нуждаят от повече места в колата.

Когато миналата година Volkswagen представи ID. Buzz, електрически ван в ретро стил, компанията отбеляза, че версията за северноамериканския пазар ще бъде по-дълга и ще има три реда седалки.

Тази версията вече е официално разкрита и, както беше обещано, тя е по-дълга от двуредовия модел, без да е огромна. Със своите около 5 метра дължина, той е с около 25 см по-къс от минивана Chrysler Pacifica.

ID. Buzz напомня на моделите Volkswagen T1 или Transporter, пише CNN. Този емблематичен модел е от 1949 г. и е по-известен като Microbus, или просто VW Bus.

В Америка той се свързва с хипи движението, но се използва и като семейна кола много преди миниван с предно предаване да бъде изобретен от Chrysler през 80-те години.

Volkswagen of America, Inc.


Подобно на оригиналния Bus, базовата версия на ID. Buzz ще бъде със задно предаване, като мощността ще идва от мотор, монтиран отзад. Този път това е тих електрически мотор, а не шумен бензинов двигател.

Новият модел е много по-мощен и по-бърз

Електрическият мотор е в състояние да произведе 282 конски сили – повече от 10 пъти над мощността на първият VW Bus. Новият ID. Buzz ще се предлага и със задвижване на всички колела, като то ще идва от два електромотора, един отпред и един отзад.

Версията със задвижване на всички колела има максимална скорост от 99 мили в час, докато микробусът със задно задвижване може да достигне 90 мили в час.

VW се обзалага, че един стар SUV ще му помогне да спечели американцитеШефът на Scout Скот Кео залага на американски продукт, за да може VW най-накрая да пробие на ключовия пазар

По-удобен и луксозен от своя контракултурен предшественик, ID. Buzz има електрически плъзгащи се врати за достъп от двете страни. Електрическата задна врата отзад също е стандартна. Вътре подвижната централна конзола има разделители, които могат да бъдат извадени и използвани като стъргалка за лед и отварачка за бутилки.

Вторият ред седалки на ID. Buzz се плъзгат напред, за да позволят по-лесен достъп до третия ред и могат да се сгъват, за да позволят големи товари. Третият ред седалки може да бъде премахнат напълно.

Volkswagen of America, Inc.

Според VW оригиналният VW Bus е въведен, за да допълни Volkswagen Beetle, но "се превръща в световен бестселър още в първото си поколение". До 1967 г. са произведени 1,8 млн. броя.

Карл Хан - човекът, който превърна “бръмбара” в легендаКак автомобилът, чиято реклама е

Класическият VW Bus също така се превърна в любимец на колекционерите – добре поддържаните версии са продават за шестцифрени суми.

Новият ID. Buzz ще се предлага и в Европа, заедно с версия с късо междуосие, която беше пусната миналата есен.

ID. Buzz трябва да бъде пуснат в продажба в САЩ през следващата година. Очаква се цените да започват от около 40 000 долара.