YouTube иска да предприеме по-агресивен подход, за да попречи на потребителите да използват софтуери за блокиране на реклами, докато гледат видеоклипове в платформата.

Както съобщава BleepingComputer, различни хора са публикували снимки на екраните си в социални мрежи като Reddit, на които се вижда изскачащо известие, което ги предупреждава, че техният плейър ще бъде блокиран след три видеоклипа.

В предупреждението се казва, че YouTube ще блокира възможността им да възпроизвеждат видеоклипове в платформата, освен ако не деактивират своя блокер за реклами.

ЕК задължава Google да разформирова рекламния си бизнес? Комисията обвинява компанията в злоупотреба с господстващо положение в сектора на онлайн рекламата
"Рекламите позволяват на YouTube да остане безплатен за милиарди потребители по света", се казва още в известието.

Все пак компанията оставя възможност на потребителите да се освободят от досадните реклами, като ги призовава да се абонират за YouTube Premium, така че "създателите все още да могат да получават пари".

Преди тези предупреждения YouTube показваше само изскачащи прозорци на потребителите, които блокират рекламите, като им напомняше, че това е в разрез с общите условия на сайта, припомня Engadget. Платформата дори добави таймер към известията, за да си гарантира, че зрителите ще отделят време да ги прочетат.

Най-голямата рекламна агенция в света залага всичко на изкуствения интелектНовата платформа на WPP позволява рекламните кампании бързо да се адаптират за различни държави, градове и канали
От YouTube са разкрили пред BleepingComputer, че новите предупреждения са част от експеримент. Говорител на платформата е заявил пред изданието, че YouTube "провежда малък експеримент в световен мащаб, който призовава зрителите с активирани блокери на реклами да ги премахнат или да опитат YouTube Premium".

По думите му YouTube може временно да деактивира възпроизвеждането "в екстремни случаи, когато зрителите продължават да използват подобни софтуери”, но това ще се случва, само "ако те игнорират многократните искания да разрешат рекламите в YouTube".

Към момента този нов подход засяга малък брой потребители, като YouTube не съобщава колко души и региони са част от теста. Платформата, която печели повечето си пари от реклами, отбелязва спад на приходите си в това перо през последните три тримесечия. Така че няма да е изненада, ако този тест се разшири и обхване повече потребители, окаже ли се ефективен. А в крайна сметка и от тест да се превърне в постоянна политика.