Сладкият успех на Wonka: Мюзикълът извоюва трона в световния боксофис
Wonka си осигури първото място в световния боксофис този уикенд с приблизителни продажби от 151 млн. долара.
Филмът показва историята на младия Уили Уонка, преди да се превърне в загадъчния собственик на шоколадовата фабрика от книгата на Роалд Дал от 1964 г. Charlie and the Chocolate Factory. Тимъти Шаламе, който изпълнява ролята на главния герой, е третото превъплъщение на Уонка в киното. Той следва стъпките на Джийн Уайлдър и Джони Деп, които представят своите версии на персонажа през 1971 г. и 2005 г.
В Wonka участват още Оливия Колман, Кийгън-Майкъл Кий, Сали Хоукинс и Хю Грант, който се появява в ролята на Умпа-Лумпа.
Филмът е добре приет както от критиката, така и от публиката. Според Warner Bros. досега той е намерил основната си фен база сред жените и момичетата на възраст под 25 години.
"Празничният период е време, в което семействата са жадни за забавления, а мюзикъл с рейтинг PG като Wonka е подходящо предложение за тази аудитория", казва Пол Дергарабедян пред CNN, старши медиен анализатор в Comscore. "Това, заедно с добрите отзиви, би трябвало да осигури дългосрочна гледаемост на филма."
Музикалният фентъзи филм изпревари Hunger Games: A Ballad of Songbirds and Snakes за първото място и според анализатори от индустрията започва доста обещаващо. Филмът се класира на първо място и в северноамериканския боксофис като събра повече от 39 млн. долара по кината, съобщава CNN.
Третото място е заето от анимационното фентъзи The Boy and the Heron на Студио Гибли с 5,2 милиона долара.
Японският филм разказва за 11-годишния Махито, който по време на Втората световна война среща и общува с говореща сива чапла, след като майка му загива при пожар.
Декемврийските боксофис резултати са важни, за да се гарантира, че индустрията ще влезе в 2024 г. с добър ритъм. Исторически погледнато, боксофис продажбите през последните две седмици на годината се равняват между шест и девет процента от общите годишни приходи, според данни на Comscore. Тази година редица филми, сред които The Color Purple и Ferrari, излъчват премиерите си на Коледа. Това означава, че "те разполагат само със седем дни, за да добавят към крайния резултат за календарната година", казва Дергарабедян.
Но тези седем дни съвпадат и с доходоносния празничен сезон, в който потребителите търсят забавни начини да прекарат свободното си време.
"Дългият период на празничните отпуски осигурява добра възможност за гледане на филми", казва президентът на Warner Bros. за вътрешно разпространение Джеф Голдщайн. С оценка A-CinemaScore, 84% Certified Fresh RT и 90% Audience RT, Wonka може очаква много вълнуващ и дълъг глобален пробег, добавя той.