Търговецът на бърза мода Shein, известен със своите произведени в Китай тениски за $5 и рокли за $10, е повишил цените на някои основни артикули с над една трета - ход, който вероятно ще увеличи приходите преди планираното първично публично предлагане (IPO).

Средните скокове на цените на Shein надвишават тези на конкурентите му H&M и Zara, според данни на базираната в Лондон изследователска компания EDITED, която сравнява цените на 1 юни с тези от година по-рано.

Докато се подготвя за своето първично публично предлагане (IPO), компанията се сблъсква с по-високите разходи, свързани с този статут. Тя също така трябва да спазва новите разпоредби на ЕС относно онлайн платформите, които биха могли да увеличат разходите ѝ, оказвайки натиск върху маржовете на печалбата.

В САЩ, най-големият пазар на Shein по отношение на продажбите, компанията е повишила средната цена на дамските рокли с 28% през годината до 1 юни до 28,51 долара, показват данните EDITED.

Въпреки че все още е доста под средното за рокля на H&M ($40,97) или рокля на Zara ($79,69) в САЩ, Shein е повишила цените с по-голям процент от конкурентите си за същия период, според данните.

Най-голямото увеличение на цените в САЩ е при обувките, като един чифт се продава средно за 40,7 долара спрямо 25,3 долара преди година.

Това отчасти се дължи на факта, че Shein включва и други марки в платформата, като Skechers, чиито маратонки са на цена от $32 до $174 на shein.com.

Колкото до другите пазари, на сайта на Shein в Обединеното кралство една рокля струва средно 24,12 паунда ($30,97), с 15% повече от преди година, докато средната цена за рокля във Франция, Германия, Италия и Испания е с 36% по-скъпа.

Shein използва мрежа от предимно базирани в Китай доставчици, които се противопоставят на традиционните производствени процеси, като приемат малки първоначални поръчки и ги увеличават въз основа на търсенето. Повечето от дрехите, които Shein продава, се произвеждат в Гуанджоу, Китай, от около 5400 доставчици.

Въпреки че Shein не разкрива публично финансови данни, Coresight Research изчислява, че приходите на компанията ще достигнат 50 милиарда долара тази година, което е 55% скок спрямо миналогодишните нива.

Търговецът иска да покаже, че може да поддържа скорошния си растеж и да продава повече продукти на по-високи цени преди листването си на борсата, казват експерти в търговията на дребно, цитирани от Fast Company.

„Ако компанията може да докаже, че тези цени се задържат, тогава оценката ѝ се увеличава значително“, казва Алекс Романенко, ръководител на отдела за търговия на дребно в консултантската компания за ценообразуване Pearson Ham Group.

След като спечели пазарен дял благодарение на ниските си цени, сега увеличенията на насочени и към повишаване на маржовете на печалба преди листването, добавя Романенко.

Shein се стреми към оценка от около 50 милиарда паунда при листване в Лондон, съобщи междувременно Sky News. Компанията отказва да коментира своите планове за IPO или оценка.

Като цяло растежът на Shein ще се забави на по-утвърдените пазари като САЩ и Обединеното кралство, коментира Луиз Деглиз-Фавр, пазарен анализатор на модния сектор в GlobalData.

„На глобално ниво Shein може да успее да поддържа подобни нива на растеж, докато продължава да навлиза и да се развива на нови пазари“, добавя анализаторът.

На САЩ се падат 28% от продажбите на Shein през 2023 г., изчислява GlobalData, като Германия и Обединеното кралство са вторият и третият по големина пазар. Shein също така прави значителни приходи в Бразилия и Мексико и расте бързо на други нововъзникващи пазари.

Покачването на цените обаче може да ограничи броя на посещенията на сайта, които се превръщат в покупки, казва Ерик Лотие, експерт по електронната търговия в консултантската компания AlixPartners. За да стимулира по-нататъшния растеж на продажбите, Shein ще трябва да привлече повече хора на своята платформа и да ги накара да я посещават по-често.