Първо беше тригодишният круиз, който така и не стартира.

Сега друга компания, която се стреми да бъде първата, организираща околосветски круиз с жилищни помещения на разумна цена, отложи отпътуването с два месеца.

Villa Vie Residences трябваше да отплава от Белфаст на 30 май. Но след неочаквани затруднения, корабът Villa Vie Odyssey все още е в северноирландския град, пише CNN.

Пътниците бяха принудени да се върнат вкъщи, за да изчакат нова дата. Обявената такава е за днес – 30 юли, но може да се забави с ден или два, поясни изпълнителният директор Майкъл Петерсън на 27 юли.

„Със сигурност ще стартираме тази седмица“, уверен е той.

Според него, първоначалният проблем с резервоарите за вода се е превърнал в по-голям, когато компанията е научила, че корабът се нуждае от нови запаси за кормилото. Villa Vie е закупила кораба от Fred Olsen Cruise Lines, която го е наричала Braemar.

Краткият срок, планиран между доставката на кораба и излизането му на вода, не е оставил място за основни работи.

Пасажерите са на изчакване

Клиентите, които са чакали да се качат на борда в Белфаст, първоначално са изпратени на други европейски круизи. „Но когато се случи ситуацията със запасите, изпратихме всички у дома и им казахме, че ще ги върнем обратно, когато имаме дата.“, допълва изпълнителният директор.

По негови оценки в Белфаст чакат около 12 души. Останалите са резервирани с гъвкави билети, така че могат да се върнат в кратък срок, когато корабът е готов.

За скептиците, които се опасяват, че това може да е повторение на ситуацията с круиза на Life at Sea, който се разпадна дни преди планираното отпътуване през ноември, Петерсън (който е бил част от екипа на Life at Sea, преди да се раздели с компанията през 2022 г.) казва, че корабът е излязъл от сухия док и чака две окончателни сертификации.

„Всичко може да мине перфектно и да тръгнем на 30-ти, но по начина, по който се развиват нещата, би било глупаво да очакваме, че ще вървят перфектно“, казва той на 25 юли.

„Целевата ни дата е 30 юли. Ако се наложи да я изместим, трябва да успеем да качим резидентите на борда, но това е нашата цел, а не непременно критична дата. Тя е в ръцете на Бог.“

Междувременно компанията се е заела с вътрешните ремонти, които трябваше да се извършат, след като плаването вече е започнало.

Всички каюти за клиенти са обновени и сега работниците са преминали към каютите за екипажа, които се променят от четириместни на двуместни.

„Корабът е в добро състояние и ще можем да предложим по-добро изживяване“, уверява изпълнителният директор.

Но къде остава маршрутът, който обещаваше да следва лятото по цялото земно кълбо?

Петерсън казва, че може да се наложи да пропуснат Фарьорските острови, ако има допълнителни закъснения.

По думите му са продадени около 320 каюти от 350 възможни и се очаква около 200 души да започнат пътуването в Белфаст, а други да се присъединят по-късно. Около 40 са се записали предварително в Life at Sea.

Отговорът на конкуренцията

Междувременно двама души, които са били част от ръководството на Life at Sea, когато круизът е отменен, обявиха своя собствена конкурентна мрежа.

Кендра Холмс, бивш главен изпълнителен директор на Miray Cruises, компанията, която стои зад Life at Sea, обяви новия си проект Globecruisers, който е основала заедно с други служители на Life at Sea.

Планирано е да потегли през април 2025 г., като това ще бъде още едно 3-годишно круизно пътуване. За разлика от Miray Cruises обаче, Холмс казва, че няма да приемат депозити, докато не бъде осигурен кораб, допълва CNN.