Луксозният конгломерат LVMH става главен спонсор на Формула 1 в унисон с амбициите му да навлезе още повече в света на спорта.

Споразумението влиза в сила 2025 г. и ще продължи 10 години, съобщиха от LVMH. Според двама източници, запознати с договора, стойността на сделката е малко под 100 млн. евро годишно, съобщава FT.

Тя ще включва водещи марки от луксозната империя на Бернар Арно, сред които Louis Vuitton, най-голямата луксозна марка в света по продажби, подразделението за напитки Moët Hennessy и производителя на часовници Tag Heuer.

Партньорство с висок адреналин

Сделката беше движена от Фредерик Арно, вторият по ред наследик на френския милиардер, който в началото на годината беше повишен в ръководител на подразделението за часовници на LVMH. Преди това беше главен изпълнителен директор на Tag Heuer. Фредерик е възпитаник е на най-елитното френско инженерно училище École Polytechnique, което е завършил и баща му.

„Възможността за разширяване на търговските ни договорености е емблематична за визията, която имаме за Формула 1, тъй като бизнесът се разраства. Очакваме с нетърпение да работим с Бернар и Фредерик Арно през следващите години“, заяви Грег Мафей, президент и главен изпълнителен директор на собственика на Формула 1 Liberty Media.

Високоадреналиновото състезание от години се стреми към нови пазари и аудитория.

Откакто американската Liberty Media я придоби за 8 млрд. долара през 2017 г., календарът на Формула 1 се разшири до бляскави локации в Маями и Лас Вегас, а документалният сериал на Netflix Drive to Survive помогна за увеличаване на зрителската аудитория.

Делът на жените фенове на Формула 1 се е увеличил до 40% от 32% през 2018 г., което помага за привличането на спонсори, ориентирани към нежния пол. По-рано тази година козметичната компания Charlotte Tilbury дебютира с първото си спортно спонсорство с Академията на F1.

Спортната стратегия на LVMH

Дълбокото навлизане на френската луксозна група в спорта следва високопоставеното спонсорство на Олимпийските игри в Париж.

По това време баровете на столицата се лееха напитки на Moët Hennessy, а медалите за най-добрите атлети на планетата бяха изработени от бижутера Chaumet, собственост на LVMH.

По-рано тази година LVMH стартира нова рекламна кампания на Louis Vuitton, в която тенис звездите Роджър Федерер и Рафаел Надал се разхождат в италианските Доломити. Това е продължение на кампанията от 2022 г., в която футболистите Кристиано Роналдо и Лионел Меси играеха шах, допълва FT.

Нова глава в историята на Paris Match

Междувременно, само ден преди новината за сделката с LVMH, стана ясно, че, френският седмичник, известен със своите сензации за знаменитости Paris Match също влиза в медийната империя на Бернар Арно, след като досега беше под ръководството на десния магнат Венсан Болор.

LVMH придобива изданието в сделка на стойност 120 млн. евро, съобщи AFP.

Болор, чиито консервативни възгледи се отразяват в притежавания от него телевизионен канал CNews, е обвиняван в намеса в редакционната линия на списанието, което се издава в 440 000 екземпляра всяка седмица.

Paris Match отразява информация за живота на културния и политическия елит във Франция и проявява ненаситен интерес към британското кралско семейство и други европейски монархии. Изданието е емблематично с качеството на своята фотожурналистика, включително репортажи от военни зони.

LVMH вече притежава всекидневника Le Parisien и бизнес вестника Les Echos и допълни, че сделката „бележи началото на нова глава“ в историята на Paris Match, който е основан през 1949 г.

„Тежестта на думите, шокът от снимките“

Бернар Арно, чието състояние се оценява на 190 млрд. долара според Forbes, е цитиран да казва, че придобиването ще позволи на Paris Match да „ускори развитието си, особено в дигиталната сфера“.

„Верен на своята история, но с поглед към бъдещето, аз съм напълно уверен, че екипите на Paris Match ще съживят същността на познатия лозунг „тежестта на думите, шокът от снимките“, допълва той.

Журналист от Paris Match, пожелал анонимност, коментира пред AFP, че има „желание да възстанови изданието от времето на неговия разцвет“ и „следователно да се възстанови персоналът“ след многобройните напускания на служители през последните години.

Въпреки очакванията за промяна на линията, „все още нямаме много ясно изразена редакционна стратегия“, допълва той. Редакционният екип е бил поканен на среща във вторник.

Болор, чиято група Vivendi погълна медийните интереси на неговия колега магнат Арно Лагардер, както и CNews, сега контролира неделния вестник JDD и седмичника JDNews, които имат значително дясно съдържание.

Критиците редовно обвиняват CNews, че е говорител на френската крайна десница, допълва AFP.

Бернар Арно обаче също е обект на критики за отношението си към свободата на медиите. Според специализираното издание La Lettre милиардерът е забранил на ръководството на LVMH да говори пред седем медии, включени в черен списък.