Милиони любители на алкохола по света започват годината със здравословни мерки, като се въздържат в рамките на „сухия януари“.

Но ако не може да преживеете зимата без питие, може би есента е сезонът за вас.

Ето защо тази седмица стартира „Трезвият октомври“ и това е идеалното време да си подарите едно пътуване, пише Euronews.

„Вече не е общоприето, че трябва да пиете алкохол, за да се забавлявате“, казва Лорън Бърнисън, собственик на британската компания за пътувания без алкохол We Love Lucid. „Хората започнаха да поставят под съмнение това схващане, поради което наблюдаваме нарастване на търсенето на безалкохолни напитки, събития и дейности.“

По данни на Gallup, едва около 38% от младите хора пият редовно. Докато бейби бумърите леко са увеличили навиците си за пиене, само 42% от милениалите твърдят, че пият. При поколението Z този процент е още по-нисък - само 21% от тях пият редовно.

Какво е „сух трипинг“

Hotels.com, онлайн туристическа агенция, прогнозира, че „сухото пътуване“ ще се превърне в значима тенденция сред почиващите през 2024 г. и след това.

В този случай те избягват дейности, които се фокусират върху алкохола, като например обиколки на кръчми, и търсят места за настаняване и ресторанти, които предлагат креативни безалкохолни напитки.

Проучване, проведено по поръчка на марките на Expedia Group, установява, че 50% от пътуващите казват, че биха се заинтересували да отседнат в хотел, който предлага лесно достъпни безалкохолни опции като моктейли или безалкохолна бира.

Глобалното преминаване към варианти за безалкохолни напитки не е просто преходна тенденция, а набира скорост в световен мащаб.

„Току-що се върнахме от ол инклузив ваканция в Доминиканската република, където отпразнувахме 85-ия рожден ден на майка ми“, казва американският кулинарен блогър Адриана Копачеану от Recipe Idea Shop. „Резервирахме ресторант и поръчахме девствено мохито, манго танго и пина колада, защото не пием алкохол. Успяхме да празнуваме и да се почувстваме специални без алкохолни напитки.“

Неотдавнашно проучване на IWSR показва, че глобалният пазар оценява безалкохолните и нискоалкохолните напитки на над 10 млрд. евро.

Защо все повече хора избират трезвена ваканция

Проучването на Expedia разкрива също, че един от всеки четирима пътуващи казва, че основната причина за намаляване на употребата на алкохол по време на ваканция е да запази контрол. Те също така се стремят да подобрят емоционалното и физическо благосъстояние.

„Уелнесът вече е много по-обмислено и интегрирано преживяване в хотелите“, казва Рианън Джоунс, специалист по прогнозиране на бъдещето в Kantar. „Когато хората заминават някъде, те искат да се върнат здрави и отпочинали.“

Уелнес туризмът е най-бързо развиващият се сектор на уелнес индустрията.

„Сега си поръчвам само моктейли, защото вече не пия. Никога не се чувствам добре, след като съм пила, затова се наслаждавам на моктейли, когато излизам с приятели“, казва гуруто на здравословното хранене Тифани Макколи от The Gracious Pantry. „Това ми дава онова общо усещане да пия с приятели, без да се чувствам зле след това.“

Други пътешественици се позовават на религиозни убеждения, за да не пият.

„Винаги си поръчвам напитка тип „моктейл“, когато отида на ресторант, защото не пия алкохол по религиозни причини“, казва Деви Дар, пътешественик и собственик на So Yummy Recipes. „В 8 от 10 случая поръчаните от мен коктейли са толкова добри, че често си вземам още един.“

Германия е водещ производител на безалкохолни напитки

Германия може да е водещият производител на бира в Европа, но сега привлича нови клиенти с ангажимента да създава най-добрата безалкохолна и нискоалкохолна бира, вино и спиртни напитки на пазара.

Страната е и водещият производител на безалкохолни напитки в света.

Рувен Рихтер, съсобственик на BOAR Distillery, разказва, че заедно с двамата си бизнес партньори решили да създадат безалкохолна напитка, за да могат бъдещите им съпруги да имат какво да пият, докато другите консумират алкохол. Резултатът е BOAR Zero – алтернатива, която е 100% дестилирана и не съдържа консерванти и изкуствени добавки.

Германски лозари произвеждат вина без алкохол, а пивоварни като Alpirsbacher Klosterbraeu изнасят безалкохолна бира в повече от дузина страни по света. Въпреки че процентът на продажбите е нисък в сравнение с алкохолните продукти, не може да се отрече световният апетит към тези трезви алтернативи.

И така пазарът продължава да се разраства, появяват се нови продуктови линии, а тенденцията за трезвен туризъм процъфтява, като поколението Z е начело на пътя към по-здравословен и безалкохолен начин на живот.