Подразделението за роботизирани таксита на китайската технологична компания Baidu - Apollo Go - води преговори с няколко потенциални партньори за разширяване на дейността си на чуждестранни пазари в „близко бъдеще“, съобщава CNBC.

Baidu е един от основните оператори на роботаксита в Китай. Регулаторните органи в някои части на Пекин и градове като Ухан - най-големият оперативен регион на Apollo Go - разрешиха на компаниите да експлоатират самоуправляващи се таксита с търговска цел, след като години наред разрешаваха само вътрешни тестове.

Но това далеч не е единствената китайска компания, която поглежда зад граница.

WeRide, друг китайски разработчик на роботизирани таксита, в края на септември обяви сделка за интегриране на своите автомобили в услуга на гиганта Uber в Абу Даби тази година. В изявлението се казваше, че компаниите не планират подобни партньорства в САЩ или Китай.

През юли BYD и Uber обявиха, че ще разработят „автомобили с автономно управление“ за платформата на компанията за споделено пътуване.

Пътуванията с роботакси в Китай, управлявани от Baidu и компании като Pony.ai, обикновено са силно субсидирани от компаниите, за да се насърчи използването им. Местната нормативна уредба понякога изисква в автомобила да седи човек, което означава, че не всички превозни средства са напълно автономни. Според Baidu до края на юли Apollo Go е осъществила над 7 милиона пътувания с роботаксита.

Tesla излиза на терена

В продължение на десетилетие Илон Мъск отстоява идеята, че един ден електромобилите на компанията ще се управляват сами. И явно този момент наближава - в четвъртък се очаква компанията да представи дизайна на своите автономни таксита.

Въпреки годините на смели прогнози и пропуснати срокове, феновете на компанията таят надежда, че Мъск най-накрая ще изпълни обещанието си на събитието на 10 октомври. Но независимо от това какво ще покаже компанията в деня на роботакситата, експертите са скептично настроени към стратегията ѝ. Те посочват технологиите Auotpilot и FSD като барометър за напредъка на Tesla. Или по-скоро за липсата на такъв.

Надпреварата се засилва

През десетилетието, в което Мъск обещаваше превозни средства без шофьори, конкурентите му ги направиха.

Waymo - собственост на Alphabet - вече управлява търговска услуга за роботаксита в няколко американски града, като от август платените пътувания с тях надхвърлиха 100 000 на седмица.

Amazon започна тестове на своя собствена услуга през февруари 2023 г., като в тях включи служителите си.

Надпреварата на този пазар се засилва, тъй като прогнозите за неговия потенциал са оптимистични. Анализаторската компания Raymond James прогнозира годишни резервации за роботаксита на стойност 50 млрд. долара до 2030 г.