Между бургера и политиката: Какъв точно бранд е McDonald’s
Веригата за бързо хранене заяви, че не е пристрастна към никой кандидат, докато Тръмп и Харис я използват за привличане на избиратели
Посещението на Доналд Тръмп в ресторант на McDonald's в Пенсилвания, където запретна ръкави и влезе в ролята на служител на веригата, обиколи световните медии и стана вайръл събития в социалните мрежи.
Гигантът в сферата на бързото хранене обаче побърза да подчертае, че запазва неутралитета си в президентската надпревара, отбелязва CNBC.
„Както видяхме, нашият бранд е неизменна част от разговорите в този изборен цикъл. Макар че не сме се стремили към това, то е доказателство колко McDonald's резонира с толкова много американци.
McDonald's не подкрепя кандидати за изборни длъжности и това остава и в тази надпревара за президент“, се казва във вътрешно съобщение на компанията, прегледано от CNBC и потвърдено от запознат източник.
По време на кратката си смяна в ресторанта във Фистървил, Пенсилвания, Тръмп се научи да работи на скара за пържене и да обслужва линията за автомобили. Той използва това като възможност да отправи още словесни нападки към своя опонент Камала Харис.
Републиканецът често я обвинява в лъжа затова, че е работила в McDonald's за едно лято през 20-те си години, но няма такива доказателства.
Харис отрича обвинението. McDonald's и неговите франчайзи не разполагат с всички трудови досиета на работниците си от началото на 80-те години, когато тя би трябвало да е работила там, заяви компанията.
„Въпреки че не сме политически бранд, с гордост слушахме за любовта на бившия президент Тръмп към McDonald's и приятните спомени на вицепрезидента Харис от работата й за нас“, заявиха от веригата и допълниха, че отварят вратите си „за всички“.
„Като собственик на малък, независим бизнес, основна ценност на моята компания е гордо да отваряме вратите си за всички посетители на Feasterville“, заяви собственикът на франчайз на McDonald's Дерек Джакомантонио.
„Ето защо приех молбата на Тръмп за трансформиращото работно преживяване, което 1 на всеки 8 американци е имал: работа в McDonald's.“
Въпреки че през 2020 г. McDonald's публично подкрепи движението Black Lives Matter, компанията се опитва да се представя като аполитична, за да не отчуждава клиентите си. Това следва по-широката промяна в Корпоративна Америка, която се отдалечава от политиката или инициативите, възприемани като идеологически.
Редица компании, включително Ford, Lowe's и Harley-Davidson, оттеглиха своите политики и практики за многообразие, равенство и приобщаване през тази година.
И това е промяна, която много американци желаят; според проучване на Gallup, проведено тази пролет, само 38% от пълнолетните американци смятат, че компаниите трябва да заемат публични позиции, което е спад спрямо 48% през 2022 г.
Но въпреки това, McDonald's вече беше въвлечена в друг спор през този изборен цикъл. В края на май вайръл публикации в социалните мрежи обвиниха гиганта, че цените на бургерите са се увеличили повече от два пъти през последните пет години.
Републиканците се възползваха, като обвързаха скока на цените в менюто с икономическата политика на Байдън в опит да спечелят гласоподаватели, на които им е писнало от инфлацията.
За да потуши спора, президентът на McDonald's в САЩ Джо Ерлингер написа отворено писмо и публикува информационни справки за ценообразуването на веригата за бързо хранене.