Достигането на оценка от трилион долара е крайъгълен камък, който само малка част от компаниите някога са постигали. В момента има седем публични компании с пазарна капитализация над $1 трилион.

Te са:

Apple: $3,5 трлн.

Nvidia: $3,4 трлн.

Microsoft: $3,2 трлн.

Alphabet: $2 трлн.

Amazon: $1,9 трлн.

Meta: $1,4 трлн.

TSMC: $1 трлн.

Освен горепосочените компании, компанията за електромобили Tesla и финансовият гигант на Уорън Бъфет Berkshire Hathaway също са имали мимолетни участия в клуба на трилионните компании в предишни периоди.

С изключение на Berkshire, всички останали компании, които са успели да достигнат оценка от трилион долара, имат две общи неща: всяка от тях е технологична и всички те подхранват революцията в областта на изкуствения интелект.

На този фон възниква въпросът възможно ли е една нетехнологична компания да се присъедини към клуба? Въпреки че и други AI предприятия могат някой ден да се превърнат в акции за трилион долара, анализаторът на Motley Fool Адам Спатако вижда различен вид компания като по-вероятен кандидат в близко бъдеще.

Кралят на стрийминга

През последните няколко години секторът на стрийминга става все по-пренаселен. Тъй като зрителите продължават да прекъсват връзката с досегашните доставчици на кабелна телевизия, мрежите са принудени да търсят растеж от други възможности. Една от най-широко възприетите стратегии е мрежите да прехвърлят оригиналното си съдържание към собствени стрийминг платформи.

Макар че подобен подход дава на зрителите допълнителна възможност за избор при потреблението на съдържание, повечето са претоварени от всички тези нови услуги. Независимо от успехите на Paramount+ или Amazon Prime, короната безспорно принадлежи на Netflix. Със своите 283 милиона абонати по целия свят платформата е изградила огромен мащаб, който значително изпреварва всички конкурентни услуги.

Макар че досегашният растеж на компанията се дължи в голяма степен на нейната богата библиотека, съдържаща както оригинално съдържание, така и някои от най-обичаните телевизионни и филмови франчайзи в развлекателната индустрия, други възможности на хоризонта биха могли да означават изцяло нова вълна на растеж за Netflix.

През третото тримесечие (приключило на 30 септември) Netflix добавя 5,1 млн. нови абонати - много повече от очакванията на Уолстрийт. Един от двигателите на този растеж може да се проследи до новото рекламно ниво на компанията.

Преди няколко години Netflix въведе по-евтин абонамент, който включва рекламни паузи по време на гледане. По данни на ръководството през третото тримесечие броят на членовете на рекламния план е нараснал с 35% на годишна база.

Въпреки че този ръст е окуражаващ, ръководството заяви пред инвеститорите, че не се очаква рекламата „да бъде основен двигател на ръста на приходите ни през 2025 г.“. Като се има предвид, че приходите на Netflix вече нарастват с 15% на годишна база, бъдещия ръст от рекламата може да се погледне с особен ентусиазъм.

Друга възможност, която според Спатако ще се отплати на компанията, е въвеждането на нейните потапящи преживявания, наречени Netflix House.

Подобно на Disney World, пренасянето на феновете на хитовите сериали на Netflix в един материален свят, наподобяващ мол, където те могат да изпитат съдържанието по различен начин, ще помогне за засилване на лоялността към марката. Според анализатора Netflix се превръща в по-пълноценна компания за развлечения, която се стреми да се свърже със своите потребители отвъд стрийминга. Към този момент са обявени два центъра в Далас и Пенсилвания.

Пътят към 1 трилион долара изглежда постижим

За цялата 2024 г. ръководството на Netflix предвижда общи приходи от около 38,8 млрд. долара. Освен това по време на отчета за третото тримесечие компанията заяви, че приходите през 2025 г. трябва да бъдат в диапазона от 43 до 44 млрд. долара - или около 11% на годишна база.

Ако приемем, че през следващото десетилетие темпът на растеж ще бъде 11%, Netflix ще генерира годишни приходи от 96,2 млрд. долара до 2033 г. Ако се вземе предвид текущото съотношение цена/продажби (P/S) на компанията от 8,8, тя би трябвало да достигне пазарна капитализация от $847 млрд. до края на прогнозния период на Спатако. Макар това да е недостатъчно за членство в клуба на трилионерите, тази рамка може да бъде надмината с още по-иновативни инициативи за растеж на платформата.

Анализаторът смята, че Netflix House ще помогне на компанията да запази абонатите си, като същевременно отвори нова врата за придобиване на нови членове. Поради тази причина той прогнозира, че истинската възможност при Netflix House е подобряването на стойността на дълготрайния клиент. В допълнение към това идва и възможността за абонамент с реклами, която може да помогне на зрителите да останат в платформата на по-ниска цена в сравнение с други стрийминг алтернативи.

“По този начин смятам, че Netflix ще започне да отчита ускорени приходи и оперативни печалби през следващите години. Ако компанията генерира по-високи маржове и водеща в индустрията икономика на своята абонаментна база, мисля, че има голяма вероятност коефициентите на оценката да се увеличат значително”, казва Спатако.

“Поради тази причина виждам Netflix като вероятен кандидат да стане член на клуба на трилионните долари през следващите няколко години.”