4 начина да вдъхновявате хората и да създадете по-продуктивен екип
Успешният бизнес поддържа ангажираността на своите служители
Проучване на Gallup от юли показва, че ангажираността на служителите в САЩ e изненадващо ниска. То установява, че едва 32% от от тях са активно ангажирани, а 16% се чувстват „активно неангажирани“.
Изследователите смятат, че тенденциите в ангажираността са от огромно значение, тъй като са свързани с критични резултати за компаниите - производителност, задържане на служителите, обслужване на клиентите, реакция при инциденти, свързани с безопасността, качество на работата и рентабилност.
Накратко, успешният бизнес поддържа ангажираността на своите служители. Затова ZDNet прави списък с четири добри практики за поддържане на мотивацията на служителите.
1. Дайте на хората възможности да блеснат
Софи Галай, глобален директор по данни и клиентски ИТ в търговската верига Etam, казва, че великите мениджъри гарантират, че всички членове на екипа им са чути и се чувстват видими.
„Всички ние сме хора“, казва тя. „Само спускането на заповеди отгоре надолу не е пълноценно. Хората трябва да бъдат чути. Те трябва да бъдат част от разговора от самото начало.“
Галай споделя, че нейното решение на това предизвикателство е да включи хората в обсъждането на стратегията.
„Може би не в топ стратегията с изпълнителния борд, но поне в дискусиите за посоката, в която да следваме различните стъпки“, казва тя. „Опитвам се да включа оперативните екипи колкото е възможно повече. Така че, дори и да не участват в срещата, ще помоля всички мои мениджъри да изслушат отзивите от нея, защото те са изключително полезни.“
Според Галай успешна трансформация се постига с екипи, а не с отделни личности. Тя гарантира, че всички са видими и получават признание, а не само висши мениджъри като нея, които са ръководители на мащабни инициативи.
„Ако имаме вътрешна среща на кафе с бизнес екипа, за да обясним трансформацията на данните, аз няма да отида“, казва тя. „Вместо това мениджър от моя екип ще представи нашата дейност. Искам да дам възможност на всеки да представи проектите, по които работи.“
2. Създайте силно чувство за цел
Джеймс Флеминг, главен информационен директор във Francis Crick Institute, заявява, че най-добрият начин да мотивирате хората е да им дадете големи проекти, по които да работят.
„Опитвам се да им давам сложни казуси, което не е проблем при нас“, казва той, имайки предвид факта, че институтът е една от най-големите биомедицински лаборатории в Европа и е дом на повече от 1500 учени, които работят за откриване на лечение на различни болести. „След много, много години работа с инженери и технолози знам, че това, което ги мотивира повече от всичко друго, е да работят по големи проблеми, които са интересни, иновативни, изискват от тях да усвоят нови умения и също така им дават чувство за цел.“
По думите на Флеминг голямото предимство на работата във Francis Crick Institute е, че хората там могат всеки ден да почувстват, че помагат за лечението на рак и други социално значими болести. Въпреки това, макар че тези дългосрочни цели създават фантастично усещане за смисъл, той казва, че хората трябва да имат и краткосрочни цели, които да постигат по пътя.
„Трябва да разбиете тази работа на малки части, които казват: „Ето защо решаваме този проблем днес и ето как той е свързан с много по-голям проблем и възможност“, казва той. „И когато хората виждат тази връзка между работата, която вършат днес, и дългосрочната цел, мисля, че създаването на мотивация става много по-просто.“
3. Помогнете на служителите да станат част от по-голям пъзел
Джерард Франсис, ръководител на продукт за данни и анализи в JP Morgan Chase и ръководител на Fusion by JP Morgan, на свой ред акцентира, че най-добрият начин да мотивирате хората е да им дадете вълнуваща работа.
„Мисля, че хората обичат да създават стойност“, казва той. „Ако вървите бързо и доставяте стойност, и виждате въздействието на работата си върху клиентите, мисля, че тези неща вълнуват умните хора.“
Франсис смята, че най-интересната работа често е свързана с по-големи проекти, дори ако отделният компонент, за който отговаряте, е само една част от по-голям пъзел.
„Трудно е да правиш добрите неща на малки части. Успехът често идва от решаването на големи проблеми и приноса на различни екипи към решението“, казва той. „Мисля, че хората се чувстват като на хубаво пътешествие, когато видят стойността на това как един голям проблем се решава от всички екипи, които си взаимодействат.“
4. Насърчавайте хората да станат експерти
Саша Джори, главен информационен директор на застрахователната компания Hastings Direct, казва, че успешните мениджъри дават на хората възможности да научават нови неща чрез практически опит.
„Въпросът е винаги да се извеждат на преден план нови технологии и да се дава възможност на хората да се запознаят с тях“, казва тя. „Те трябва да разполагат с време, за да подобряват своите умения. Мисля, че това е голям мотиватор - а работата с нови технологии е истински мотиватор за хората в технологичната индустрия.“
Джори дава пример с преминаването на нейната компания към облачната платформа Azure.
„Работихме с Ernst & Young и Microsoft, но също така и с вътрешния ни технологичен екип. Въпреки че в началото те не знаеха нищо за технологията, накрая успяха да преместят всички наши приложения в облака“, казва тя. „Някои от тях сега са абсолютни експерти. И всичко това е самообучение. Беше им позволено да правят това в рамките на работното им време. Удивително е колко велики могат да бъдат хората, ако им дадете шанс.“