Gen Z служителите на първа линия са в бърнаут и готови да напуснат работа
Персоналът на първа линия, който работи директно с клиенти, съставлява 80% от работната сила в САЩ, според оценки от доклад на Microsoft, публикуван през 2023 г.
Поколението Z е готово да напусне работа, ако условията там не се променят така, че да отговарят на нуждите им.
Негативната тенденция показва, че най-младото поколение на пазара на труда се очаква да бъде най-нещастното на работното място.
Особено недоволни обаче са служителите на първа линия, които често се чувстват претоварени, нископлатени и изтласкани на ръба на силите си, пише Fortune.
Според проучване на UKG, проведено сред почти 13 000 служители на първа линия, 75% се чувстват в бърнаут. Този процент достига 83% от поколението Z в посочения сектор.
Служителите на първа линия, или тези, които работят директно с клиенти, съставляват 80% от работната сила, според оценки от доклад на Microsoft, публикуван през 2023 г. Работата със средния потребител не е непременно лека, а много от персонала е нископлатен в среда с високо ниво на стрес.
В крайна сметка, представителите на поколението Z са най-малко доволни – 61% съобщават, че не са доволни от цялостното си преживяване като служители, в сравнение с 55% от всички работници, които се чувстват по подобен начин. Младите са готови да действат, като над една трета заявяват, че биха напуснали, защото работата им оказва негативно влияние върху физическото или психическото здраве.
„Нашето глобално проучване установява, че не всички култури на работното място подкрепят поколението Z и служителите на първа линия“, коментира Дан Шоубъл, управляващ съдружник в Workplace Intelligence (която си сътрудничи с UKG в посоченото проучване). „Едно нещо е сигурно за всички поколения: ако не поправите опита на фронтовата линия, рискувате да загубите ценни таланти“, допълва той.
Проблемът обаче не е нов. В началото на пандемията в центъра на вниманието беше борбата с все по-трудните и враждебни потребители. Ресторант в Кейп Код влезе в заглавията на медиите, след като затвори за ден заради отношението на хората към служителите. В ресторантите също така липсваше персонал.
Проблемите продължават и след пандемията. Една трета от всички служители на първа линия смятат, че не се отнасят с уважение към тях, а Gen Z е най-уморено от статуквото.
Те твърдят, че взаимодействието на работа е влошило психичното им здраве в по-голяма степен, отколкото при другите поколения (съответно 72% и 62%). Докато 59% от служителите на първа линия биха напуснали заради „негативни взаимодействия с мениджъри, колеги или клиенти“, при поколението Z този процент достига 71%.
Младите хора искат да се чувстват независими как и къде работят и, разбира се, достатъчно добро заплащане. Макар че възнаграждението е най-важният фактор при избора на работа (при 71%), балансът между професионалния и личния живот или гъвкавостта и работният график са на второ място.
27% от анкетираните служители на първа линия биха напуснали поради липса на гъвкавост на работното място.
Последното предимство е особено важно за Gen Z. Повече от половината (58%) предпочитат да имат повече отпуск, отколкото увеличение на заплатата.
Същевременно 29% биха отказали повишение в полза на допълнителна седмица годишен отпуск.
„Работните предпочитания на хората се развиха динамично през последните пет години“, пише Шоубъл. „Когато това се съчетае с дигиталния начин на живот, с който Gen Z е свикнал най-много, е лесно да се разбере защо работата на физическо място като фабрика, болница, училище, склад или магазин за търговия на дребно кара по-младите да желаят да имат по-голям избор.“, допълва експертът.