Според нов доклад, публикуван в четвъртък от компанията за рисков капитал Andreessen Horowitz, водещият чатбот с изкуствен интелект на OpenAI, ChatGPT, се е върнал към стабилен растеж през втората половина на 2024 г.

За ChatGPT бяха нужни девет месеца, за да нарасне от 100 милиона седмично активни потребители през ноември 2023 г. до 200 милиона през август 2024 г. Сега на приложението му бяха необходими по-малко от шест месеца, за да удвои тези цифри отново, се посочва в доклада, цитиран от TechCrunch.

Малко след пускането на ChatGPT през ноември 2022 г. като изследователска предварителна версия, чатботът стана приложението, което най-бързо достига 100 милиона активни потребители месечно в историята - крайъгълен камък, който беше достигнат само за два месеца.

До ноември 2023 г. ChatGPT достигна още един крайъгълен камък - 100 милиона седмични активни потребители, които нараснаха до 300 милиона през декември 2024 г., а след това до 400 милиона през февруари 2025 г.

Според a16z първоначалното потребителско търсене на ChatGPT е било обусловено по-скоро от новостта. Това означава, че потребителите са се интересували да изпробват приложението, но не са били сигурни как то ще се впише в ежедневието им.

По-скорошният ръст на ChatGPT обаче идва покрай пускането на нови модели и функционалности, включително стартирането на GPT-4o, който добави мултимодални възможности. Малко след пускането на този модел използването на ChatGPT рязко нарасна от април до май 2024 г.

По-късно, след появата на усъвършенствания гласов режим, употребата отново нарасна от юли до август 2024 г. Моделната серия o1 доведе до увеличаване на употребата през септември-октомври 2024 г.

При мобилните устройства ръстът на ChatGPT е бил по-постоянен, посочва Horowitz.

Потребителите на мобилното приложение ChatGPT са се увеличили с 5 до 15% всеки месец през последната година, като 175 милиона от общо 400 милиона седмично активни потребители на ChatGPT вече имат достъп до приложението през мобилни устройства.

В доклада се разглежда и влиянието, което конкуренти като DeepSeek са оказали върху пазара. Приложението се изкачи до № 2 в световен мащаб само за 10 дни и достигна № 2 на мобилни устройства през февруари, завладявайки 15% от мобилните потребители на ChatGPT. По данни на доставчика на мобилни данни Sensor Tower потребителите на DeepSeek са дори малко по-ангажирани от потребителите на Perplexity и Claude. Въпреки това тя все още изостава от ChatGPT в това отношение.

Други резултати в новия пазарен анализ включват препоръки за инструменти за разработчици и програмисти на AI, класации на най-добрите AI приложения по категории и приходи, както и класации на най-добрите GenAI приложения за мобилни устройства и уеб.

В последния случай ChatGPT е на първо място по уникални месечни посещения в интернет и по месечни активни потребители в мобилните устройства, се отбелязва в доклада, като се цитират данни от доставчика на пазарна информация Similarweb.