Ford инжектира 4,4 млрд. евро в затъналото си германско дъщерно дружество
Заместник-председателят Джон Лоулър призовава Брюксел и Германия да направят повече за ускоряване на прехода към електромобилите и намаляване на разходите
&format=webp)
Ford ще инжектира до 4,4 млрд. евро нов капитал, за да поддържа на повърхността своето затънало в дългове германско дъщерно дружество, тъй като американският концерн предупреди, че предстоят още „трудни решения“, докато се опитва да съживи автомобилния си бизнес в Европа.
Заместник-председателят Джон Лоулър казва пред Financial Times, че Ford няма да се оттегли от европейския си бизнес, но призовава Брюксел и Германия да направят повече за ускоряване на прехода към електромобилите и намаляване на разходите, за да се конкурират с китайските си съперници.
„Не мисля, че трябва да бъдем пораженци“, казва Лоулър.
„Трябва да определим пътя и да разберем как ще направим възстановяването жизнеспособно.“
С рекапитализацията Ford обяви, че ще прекрати и ангажимента, от 2006 г. насам, да поеме всички загуби на дъщерното си дружество Ford-Werke. Вместо това ще отдели стотици милиони евро през следващите четири години, за да укрепи звеното, което според компанията има дългове за над 5 млрд. евро.
На въпроса дали Ford може да се откаже от германското си отделение, ако загубите продължат да нарастват, Лоулър отговоря: „Не мисля, че което и да е дъщерно дружество може да бъде оставено само на себе си. Трябва да продължим да работим за намаляване на разходите.“
Ford се бори да генерира печалби в Европа и намали броя на автомобилите в гамата си, за да се съсредоточи върху бизнеса с ванове и по-печеливши области на силно конкурентния пазар.
През ноември компанията заяви, че планира да съкрати около 4000 работни места в Европа - включително 2900 в Германия - и да намали производството на електрическите Explorer и Capri - които се произвеждат в Германия. Компанията е инвестирала 2 млрд. долара в преобразяването на завода си в Кьолн за производство на електромобили.
В световен мащаб групата е загубила 5 млрд. долара от EV бизнеса си през миналата година и не очаква да достигне равновесие преди края на десетилетието, след като пусне нова платформа през 2027 г., която ще намали разходите за производство.
Лоулър посочва, че преходът към електрическо задвижване „просто не се е развил толкова бързо, колкото всички са очаквали“ и добавя: „Това ще изисква трудни решения. ... и ще трябва да работим заедно.“
Миналата седмица Брюксел обяви, че ще облекчи по-строгите правила за емисиите на автомобилите с ДВГ, което ще позволи на изпадналата в затруднение автомобилна индустрия да избегне големи глоби до 2027 г.
Но Лоулър, който беше главен финансов директор до миналата година, призовава за повече стимули след срива в продажбите на големи европейски пазари като Германия и Франция, след като правителствата внезапно оттеглиха или намалиха субсидиите за електрически модели.
„Всички ние разполагаме с голямо предлагане на електромобили на пазара. Въпросът е в търсенето“, отбелязва Лоулър, който наскоро бе назначен и за член на борда на европейската организация на автомобилната индустрия ACEA.
„Трябва да започнем да атакуваме първопричината.“