Ferrari става лидер и при младите - 40% от клиентите вече са под 40 години
Компанията продължава устойчиво да следва стратегията на основателя си Енцо Ферари, че „винаги ще доставя с един автомобил по-малко, отколкото изисква пазарът“
&format=webp)
Производителят на луксозни автомобили Ferrari става все по-популярна марка сред по-младите клиенти, като 40% от новите купувачи на автомобили вече са под 40 години.
Това отразява значителен ръст в сравнение с преди малко повече от 18 месеца, когато броят им е бил 30%.
„40% от новите клиенти са на възраст под 40 години“, заяви главният изпълнителен директор на Ferrari Бенедето Виня пред CNBC. „Не знам за други марки, но за нас това е постижение, което се дължи на екипа ни“, добави той.
Базираният в Маранело, Италия, производител е добре известен с това, че държи под контрол производството, стремейки се да запази обещанието за ексклузивност на марката. Миналата година почти три четвърти от всички Ferrari-та са били продадени на съществуващи клиенти.
Компанията продължава устойчиво да следва стратегията на основателя си Енцо Ферари, че „винаги ще доставя с един автомобил по-малко, отколкото изисква пазарът“, допълва CNBC.
Главният изпълнителен директор Виня признава за потенциални клиенти, които обаче настояват компанията да ускори производството. Според него, времето за чакане на поръчката на нов автомобил, продължаващо над две години, остава неразделна част от това, което определя като „много приятно“ преживяване.
„Клиент на 78-годишна възраст искаше да притежава Ferrari и ни каза: „Вижте, не мога да чакам две години“. Аз отвърнах: „Това е мотивация“. Друг клиент, на 37 години, ни каза: „Искам да получа колата си преди да стана на 40“, а аз го уверих, че ще я има на 39 години“, споделя Виня пред CNBC.
Разглеждайки бъдещите перспективи за компанията, Виня заяви, че Ferrari е на път да пусне първия си изцяло електрически автомобил на 9 октомври. Електрическият модел, който ще се произвежда в Италия, е един от шестте нови, планирани за тази година.
На въпрос за потенциалното търсене на EV Ferrari, Виня отговори: „Мисля, че това е едно от решенията, с които се гордеем изключително, тъй като ние като компания заявихме, че ще произвеждаме три вида автомобили. Традиционен - с вътрешно горене, хибриден, а също така и електрически“.
Главният изпълнителен директор призна, че действително някои клиенти никога няма да си купят електрическо Ferrari, но други потенциални купувачи са посочили, че биха се съгласили да притежават само и единствено електромобил на марката, допълва CNBC.