Alibaba и BMW ще разработват съвместно AI технологии за автомобили в Китай
Партньорството демонстрира засиления фокус на Alibaba към изкуствения интелект, а BMW се стреми да се наложи на китайския пазар
&format=webp)
BMW и Alibaba Group обявиха партньорство за разработването на изкуствен интелект за автомобили в Китай.
Решението идва в момент, когато Alibaba Group се опитва да се съсредоточи повече върху монетизирането на своите продукти и увеличаването на клиентската си база, пише Euronews.
„В рамките на партньорството новият интелигентен личен асистент на BMW (IPA) ще интегрира специален двигател за изкуствен интелект, разработен съвместно от BMW и Alibaba. Той ще се основава на Yan AI, решение за интелигентна пилотска кабина, задвижвано от Qwen, разработено от доставчика Banma.
Усъвършенстваният IPA ще дебютира в моделите BMW Neue Klasse, произвеждани от 2026 г., поставяйки нов стандарт за интелигентно, интуитивно и ангажиращо взаимодействие между човека и автомобила.“, съобщи Alizila, дигиталната пресслужба на Alibaba Group.
Очаква се това сътрудничество да бъде важен етап в развитието на мобилността, управлявана от AI в Китай.
Новите функции ще се съсредоточат върху подобряването на услугите за мобилност в автомобилите, като например навигационни и помощни функции, както и върху по-естествени гласови взаимодействия. Ще подкрепят и амбициите на Alibaba за промяна чрез технологиите с изкуствен интелект, както и целта на BMW да интегрира технологията в продуктовата си гама.
Първоначално моделите Neue Klasse ще разполагат с два агента с AI, наречени Travel Companion и Car Genius. Те ще могат да се използват за персонализирани услуги и помощ в реално време. Това ще включва дейности като планиране на вечеря навън, което системата предлага чрез комбиниране на рейтинги на ресторанти, данни за трафика в реално време и лични предпочитания.
„Дългосрочното партньорство с Alibaba Group е пример за общ растеж, постигнат със съвместно създаване. BMW ще работи в по-тясно сътрудничество с китайските технологични партньори в електрическата мобилност и интелигентните технологии, за да напишем обновената ни история, от която печелят всички“, заяви Шон Грийн, президент и главен изпълнителен директор на BMW Group Region China.
„Партньорството ни с BMW Group бележи ключов скок в разгръщането на големи езикови модели, в авангарда на модерното производство, а интеграцията на Qwen в автомобилните системи на BMW, и показва как AI може да революционизира мобилността. Той е движеща сила за повишаване производителността в различните индустрии. Очакваме с нетърпение да работим в сътрудничество с BMW за пионерски приложения в мобилността, които стимулират иновациите и повишават потребителското изживяване“, заяви Еди У, главен изпълнителен директор на Alibaba Group.
През последните години BMW Group се фокусира сериозно върху електрическите превозни средства, като се стреми да постигне значителен дял от продажбите на изцяло EV тази година. Тя се стреми да произвежда и изцяло електрически версии на ключови модели, като планира до началото на 2030 г. дъщерните продукти на Rolls-Royce и MINI Cooper да бъдат изцяло електрически.
Очаква се лансирането на Neue Klasse да помогне на групата да постигне целта си за увеличаване на дела на доставките на изцяло електрически автомобили до 50% от тази година.
„Напълно електрическите автомобили съставляваха над 17% от общите продажби миналата година. Включително плъг-ин хибридите, почти всеки четвърти продаден автомобил е бил електрифициран“, заяви Оливер Зипс, председател на управителния съвет на BMW AG, на Годишната конференция 2025 в Мюнхен.
„През 2025 г. планираме по-нататъшен ръст в областта на електронната мобилност. Тази година ще достигнем два важни етапа: От пускането на пазара на BMW i3 и BMW i8 досега ще достигнем общо над три милиона продадени електрифицирани автомобила и над 1,5 милиона BEV. Клиентите ни могат да избират между над 15 BEV автомобила от всички наши марки“, отбеляза той.
Въпреки това европейските производители на електромобили все още изпитват затруднения, като водещи компании като Volkswagen и Volvo коригират целите за електромобилите. Това се дължи на по-слабото от очакваното търсене, както и на засиления фокус върху хибридните технологии, допълва Euronews.
Нарастващата конкуренция от китайски кoмпании като BYD, SAIC и Geely, както и намаляването на държавните субсидии за електромобили и хибридни превозни средства с възможност за включване към електрическата мрежа в Германия, Обединеното кралство, Франция и други европейски държави също допринесоха за несигурните перспективи пред сектора на електромобилите.