Времето, в което е била офицер от военното разузнаване на САЩ, е повлияло на начина, по който главният изпълнителен директор на Diageo Дебра Крю управлява 30-хилядната компания за напитки, сред които Guinness и Johnnie Walker.

За разлика от много други лидери, тя не започва кариерата си в голяма корпорация. Първо прекарва четири години в американската армия. После усъвършенства корпоративния си опит в някои от най-големите марки в света, включително Nestlé, Mars и PepsiCo, разказва Fortune.

Въпреки това Дебра Крю често се връща към уроците от армията, признава самата тя пред Николай Танген, главен изпълнителен директор на Норвежкия държавен инвестиционен фонд.

„Когато поех първата си работа в армията - влизаш като нов лейтенант, всички знаят повече от теб за всичко. Много бързо разбираш, че всъщност изобщо не става дума за теб, а за това да направиш екипа по-добър“, обяснява Крю пред Танген за подкаста му "В добра компания".

Въпреки че сферата е съвсем различна, в армията, както и в бизнеса, става въпрос за намиране на начин да се постигне успех в екип.

Винаги мисля първо за лидерството - какво правя, за да извлека най-доброто от екипа?

Просто това винаги е било част от начина, по който смятам, че трябва да се работи“, казва Крю.

Когато за първи път се присъединява към армията, тя признава, че не е била много атлетична или умела в задачите, които са ѝ възлагали. С течение на времето обаче работи усилено, за да се усъвършенства в работа, която е извън зоната ѝ на комфорт.

„По-късно това ми даде устойчивост и увереност в живота. Винаги казвам на хората: „Опитайте нови неща, които малко ви плашат, защото ще се изненадате“, допълва тя.

Когато се присъединява към Diageo през 2023 г., трябва да се справи със сериозни предизвикателства, включително намаляване на разходите и недостиг на Guinness, предизвикан от безпрецедентно търсене. По време на управлението ѝ Diageo разширява и възможностите си за безалкохолни напитки, задоволявайки тенденцията за умереност сред по-младото поколение , допълва Fortune.

Нетните продажби на компанията обаче спадат с 0,6% през шестмесечния период до декември поради глобалната несигурност, включително на най-големия ѝ пазар - САЩ.

Според Крю, една от предишните ценности на компанията е „да бъдеш най-добрият“, но това е „създало култура на съвършенство“, която е възпрепятствала способността ѝ да се справя, когато плановете се провалят.

Затова Diageo променя този подход на „бъди по-добър“.

Главният изпълнителен директор, който контролира над 200 марки, дава пример с готовия коктейл „Маргарита“, който не е печеливш.

Затова екипът създава стихотворение вчест на продукта, отбеляза основните поуки и организира празненство в стил Día de los Muertos (Денят на мъртвите в Мексико).

„Това беше чудесен начин, и то на срещата на висшето ни ръководство, да отпразнуваме, че експериментираме, учим се и продължаваме напред“, допълва Дебра Крю.