Афинитет към лукса и увереност: Поколението Алфа преди първия си сблъсък с реалността
Поколението на най-младите потребители вече оформя пазара, но готово ли е да се изправи пред ограниченията на истинския свят
&format=webp)
Нека бъдем реалисти: никой не очаква от децата да бъдат експерти по финансова грамотност. Колкото и да обичат YouTube видеа, е доста трудно да си представим, че прекарват времето си в гледане на съдържание с инвестиционни съвети от Уорън Бъфет…
И въпреки това, може би едни от най-големите представители на поколението Алфа съвсем скоро ще влязат в света на възрастните потребители.
Данните показват две неща: първо – компаниите, независимо от сектора, ще бъдат поставени на изпитание от това изключително амбициозно поколение. И второ – самите представители на Алфа може би ще се сблъскат с неочаквано грубата реалност на живота.
Според последни проучвания на Fast Company върху новото поколение, които обхващат техните нагласи и взаимодействия в пет индустрии – красота, автомобилостроене, финансови услуги, храна и луксозни стоки – се открояват някои важни тенденции.
По-интересното обаче е друго: поколението Алфа показва афинитет към лукса, високи очаквания и нарастващо влияние върху цялостните решения на семейството.
Традиционните играчки и видеоигрите вече не са единственото, което привлича вниманието на децата.
Те мечтаят за различен… бляскав живот.
35% от тях споделят, че мечтаят да притежават луксозен автомобил един ден, а още по-впечатляващо е, че 68% вече притежават някакъв луксозен продукт още преди да са навършили 10 години.
Въпреки силата на дигитализация на идентичността им, 66% от децата казват, че биха платили повече за реални, физически продукти, отколкото за виртуални (което донякъде е добре).
Алфа вярват, че заслужават всичко – на момента и точно както го поискат. Но как смятат да финансират този стил на живот? Ранните признаци показват, че израстващото в момента поколение няма намерение да разчита на традиционните банки. Любимите им финансови брандове са PayPal, CashApp, Visa, Apple Pay и Venmo.
Компаниите, които не предлагат дигитални разплащания или гъвкави възможности за персонализация, рискуват да ги изгубят като бъдещи потребители.
Факт е, че 58% от анкетираните деца предпочитат да персонализират бъдещия си автомобил, дори ако това означава по-висока цена.
Липсата на пестеливост е очевидна, а 75% от новото поколение вярват, че заслужават да получат, ако не всичко, то поне повечето от нещата, които желаят. И то – възможно най-бързо.
Тази финансова увереност не идва само от тях, но и от родителите им. 61% от настойниците смятат, че децата имат решаващата дума при избора на семеен автомобил, а същият процент признава и влиянието на децата върху избора на храна за домакинството.
И въпреки това, децата все още не усещат тежестта на подобни решения, тъй като все още не носят финансова отговорност за тях.
Големите мечти са страхотна идея... докато не се сблъскаш с реалността
Расбира се, няма нищо лошо в мечтите на децата. Творческият начин на мислене и амбициите трябва и винаги ще трябва да се насърчават.
Проблемът идва оттам, че компаниите, които днес не вземат предвид предпочитанията на поколението Алфа, могат да се окажат сериозно неподготвени, когато това поколение се превърне в основен двигател на потреблението.
От друга страна, опасността от нереалистични очаквания е съвсем реална. Ако днешната представа на Алфа за лесен достъп до луксозни продукти не се промени, това може би ще доведе до трудности, когато става въпрос за планиране на разходи, вместване в определен бюджет и финансова дисциплина в бъдеще.
Разбира се, те все още са доста млади, а нагласите им бързо могат да се променят. Към днешна дата обаче поколението на децата е категорично: компаниите, които им предлагат по-голяма гъвкавост, дигитални разплащания и персонални преживявания, ще имат повече предимство на пазара на тяхното бъдеще.