Алгоритми, автентичност, аура: Как брандовете печелят поколението Алфа
Те са „портал“ към идеите и разбирането за марките заради огромното влияние, което оказват върху цялото си семейство, смятат експерти
Поколението Алфа или децата, родени след 2010 г., са изключително мотивирани и дълбоко съсредоточени в целите, които ги вълнуват.
Интересите им обаче се определят както от алгоритмите в социалните мрежи, така и от автентичността на марките и продуктите, обясниха експерти по време на фестивала за иновации, организиран от Fast Company миналия месец.
Мат Трауб, главен оперативен директор на DKC, цитира резултатите от ново проучване за Алфа, наричайки го „поколението на портала“ заради това колко голямо влияние имат върху разходите на цялото си семейство.
„Те са портала към идеите и разбирането за марките“, допълва експертът.
Това, от което се интересуват най-младите потребители, може да зависи до голяма степен от алгоритмите на социалните мрежи.
Брайън Бордейник, основател на Starface, коментира, че Алфа са първото поколение, което израства с интензивен и постоянен алгоритъм, който не спира да ги спами с техните интереси в социалните мрежи.
Според експерта, отдаденото отношение, което родителите често виждат в своите Алфа деца, идва именно от това как алгоритъмът ги вкарва „по-дълбоко в тези светове“, като само засилва „убеждението“ им за определени продукти или мнения.
Алфа обаче не се задоволява само със скролване и лайкове. Добавянето на тяхното мнение в микса за стратегията на бранда е основен приоритет, а компаниите вече са разбрали колко важно е това взаимодействие. То е постоянно присъстващо в игри като Roblox и Fortnite.
Джо Ференц, главен изпълнителен директор на Gamefam, коментира, че алгоритъмът „възнаграждава ангажираността на потребителя“ и предлага „универсална визитна картичка“ за времето, прекарано в приложенията.
Фиона Симъндс, съосновател на Pinkie, която произвежда дамски превръзки, предназначени за тийнейджъри, е съгласна с това. „Създаването на тази ангажираност е това, което кара някои видеоклипове, които всъщност не сме очаквали, да станат вайръл“, обяснява тя.
„Имахме един видеоклип с 22 милиона гледания, а той беше просто как да си направите тампон от тоалетна хартия в случай на нужда, но беше образователен и хората започнаха да говорят на колко години са били, когато са получили менструация и други подобни неща.“
Коментарът за тенденции при поколението Алфа е невъзможен без включването на мания – или „аура“, както я наричат те самите, допълва Симъндс.
И според Ференц да имаш това, което другите искат, е изключително важно за технологичните тийнейджъри. Това „влияние“, обяснява той, прави социалните медии, както и игри като Roblox, успешни, защото „социалната стойност“ е всичко за Алфа.
Трябва да се отбележи и фактът, че членовете на най-младото поколение са финансово състоятелни и често са привлечени от продукти, които имат автентичност, а не просто обикновена корпоративна стратегия.
Алфа са и социално осъзнати – те харесват компании, които се грижат за околната среда и постъпват правилно като отговорни представители в обществото.
Ето защо социалното въздействие, автентичността и аурата може да се окажат печеливша комбинация за привличането им като клиенти, допълват експертите.