Филмът "Барби", който за няколко седмици се превърна в световен касов феномен, засилва и продажбите на играчки Барби след лятната си премиера.

Според най-новите данни на компанията за пазарни проучвания Circana, която следи данните от търговските обекти на дребно, продажбите на кукли Барби в САЩ са се увеличили с 25 % за периода юли-август в сравнение със същия двумесечен период преди година.

"Това е значително увеличение", коментира пред CNN Джейм Кац, анализатор в Morningstar, който следи сериите продукти на Mattel.

Данните на Circana също така показват, че Барби е марка №1 по собственост и №1 по ръст в долари в категорията на куклите на дребно през двумесечния период. Освен притежава шест от десетте най-продавани артикула в категорията кукли през периода.

Търсенето на продукти на Барби от рекордния успех на филма не е изненадващо. Холивудската продукция отбеляза най-големия премиерен уикенд за 2023 г. и вече е най-касовият филм в националния боксофис тази година, отнемайки короната на "Супер Марио Брос". Тя излезе по кината на 21 юли и се разпространява Warner Bros.

Официално: „Барби“ е най-касовият хит в киното за годинатаЛентата, в която героинята на Марго Роби сменя розовия си фантастичен дом с реалния свят, е спечелила 1,38 млрд. долара в световен мащаб

Mattel, който е на гребена на розовата вълна на "Барби", заяви пред анализаторите по време на неотдавнашния си отчет за приходите, че има големи планове да разшири ефекта на Барби далеч отвъд филма.

На 1 юни компанията пусна нова колекция от играчки, която включваше кукли Барби и Кен, свързани с героите от филма, и играчка, копие на триетажната къща на Барби "DreamHouse".

Главният изпълнителен директор на Mattel заяви по време на разговора, че първата вълна продукти, свързани с филми, вече е разпродадена и че Mattel планира да пусне още продукти за празниците.

Розово лято. Как марките печелят от фантастичния пластмасов свят на БарбиОще преди премиерата на филма на Грета Гъруиг безброй брандове стартираха колаборации с Mattel

Mattel е сключила общо над 165 партньорства с марки и търговци на дребно, които обхващат всичко – от дрехи до свещи, мебели, бургери, тестени изделия и дори суши, вдъхновено от Барби.

Компанията се надява да получи така необходимия тласък на продажбите по-късно тази година, тъй като тенденцията е потребителите да намаляват разходите си.

Ключов момент е как Mattel ще успее да запази инерцията на марката Барби след като еуфорията от филма отмине, допълват анализатори.