Брандовете и инфлуенсърите у нас предпочитат дългосрочно партньорство. Instagram продължава да е топ платформа за инфлуенсър съдържание както за самите инфлуенсъри и брандове, така и за потребителите. Последните следват повече микро и макро инфлуенсъри и такива, които са искрени и харизматични. Темите за пътувания, красота и мода държат челната тройка на най-харесвано и споделяно съдържание

Това са основните извод в третото издание на проучването на MSL Sofia, част от Publicis Groupe България, „Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България“.

Тази година докладът извежда няколко интересни новости, които са полезни за брандовете и инфлуенсърите в планирането и реализирането на въздействащи съвместни кампании.

80% от брандовете търсят лица с добър имидж, докато инфлуенсърите избират партньорствата си, ако харесват марката най-вече.

В същото време 63% от потребителите спират да следват инфлуенсъри заради морални различия или неподходящо съдържание, което подсказва, че лицата и компаниите трябва да работят за създаване на автентично, истинско и по-творческо съдържание и за задържане на доверието на хората.

Ревютата на продукти или услуги и споделянето на личен опит от инфлуенсъра привличат потребителите. 36% от тях са закупували някаква стока в следствие на инфлуенсър кампания, въпреки че се наблюдава спад на този резултат спрямо изминалите две години.

„Новото издание на „Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България“ очертава тенденции, характерни за нашия пазар и затвърждава установени предпочитания сред феновете на инфлуенсър съдържание и компаниите, които работят с тях“, коментира Ива Григорова, директор PR бизнес на MSL Sofia, част от Publicis Groupe България. „Бизнесът продължава да среща предизвикателства при работата с инфлуенсърите, но се вижда, че голяма част от тях постигат резултати вследствие на проведените кампании. Интересното е, че брандовете са започнали да измерват продажби, което ще доведе до по-прецизно целеполагане и по-конкретни изисквания към създателите на съдържание, което и самите те търсят”

По думите ѝ най-въздействащият похват от страна на инфлуенсърите за постигане на силна ангажираност на феновете и евентуална покупка е споделяне на ревюта и личен опит.

Трябва да се има предвид, че доверието в инфлуенсърите намалява. 32% от потребителите закупуват продукти вследствие на инфлуенсър кампания, което е с 8% по-малко спрямо 2023 г.

През 2024 г. TikTok става все по-използван и следван канал за инфлуенсър кампании. Въпреки това Instagram продължава да държи първата позиция. Тази социална мрежа е сочена за място, в което най-често потребителите намират своите любими лица (76%).

„Независимо от типа партньорство, платформа или съдържание, 88% от потребителите очакват инфлуенсърите да посочват, когато взаимоотношенията са платени. Това само ще затвърждава доверието у хората“, коментира Диньо Маджаров, директор „Изследвания“ в Pragmatica.

Част от основните причини за отлседване на някого са и моралните ценности на инфлуенсърите (63%), неподходящо съдържание (63%) и прекомерна реклама на продукти (50%). В допълнение, оказва се че всеки втори потребител в социалните мрежи е попадал на съдържание на инфлуенсър, създадено чрез изкуствен интелект (AI). Около 30% от последователите заявяват че ако инфлуенсър, когото следват, ползва AI, биха се отказали от него.