Patagonia затвори всичките си магазини в САЩ за един ден, за да могат служителите да гласуват на изборите за президент по-рано – и с мисъл за планетата.

„Тъй като се сблъскваме с опустошителните последици от изменението на климата, призовавам тези, които заемат ръководни позиции в бизнеса: Присъединете се към движението и дайте на служителите си платен отпуск, за да гласуват“, написа главният изпълнителен директор на компанията Райън Гелърт в публикация в LinkedIn.

„Служителите не трябва да избират между заплатата и правото си на глас; нашата планета се нуждае от всякаква помощ“, добави той.

Кандидатите за президент Камала Харис и Доналд Тръмп имат значително различни подходи към изменението на климата, като демократът най-често се разглежда като най-добрия избор за положителни действия, отбелязва Euronews.

Изборите в САЩ официално ще се проведат на 5 ноември, но милиони американци вече гласуват по системата за предварително гласуване, която е различна в отделните щати.

Какво е Vote Early Day

Инициативата Vote Early Day е въведена от музикалния канал MTV, собственост на Paramount, през 2020 г.

Този ден се описва като „нов граждански празник“, който запознава избирателите с правата им за ранно гласуване.

По време на пандемичните избори, които доведоха Байдън на власт, инициативата имаше за цел да гарантира, че нито един гласоподавател няма да трябва да избира между здравето си и гласуването си.

Двама членове на висшия комуникационен екип на Patagonia са в управителния комитет на инициативата.

Защо Patagonia затваря магазините си

Базираната в Калифорния компания за облекло за дейности на открито се прочу с това, че има различна концепция от останалите в сектора и залага на активна позиция по темите, свързани с околната среда.

Отбягвайки модела на бързата мода, компанията не се стреми да продава колкото се може повече продукти.

Бившият кандидат за президент на Демократическата партия Хилари Клинтън беше сред тези, които похвалиха Patagonia, когато тя обяви, че ще затвори магазините на 29 октомври – първия ден от предварителното гласуване в редица щати.

„Страхотна идея. Бих се радвала да видя повече компании, които да улеснят работниците си да гласуват предсрочно“, написа тя в X още през август.

Постът на Гелърт в LinkedIn предизвика възхищението и на други екокомпании.

„Вдъхновяващ ход!“, коментира Рене Хансен, главен изпълнителен директор на шведската компания за електрически лодки X Shore. „Гласуването е важен начин всеки да допринесе за бъдещето, което искаме да изградим.“

Как американците гласуват с мисъл за планетата?

Уебсайтът на Patagonia насочва посетителите към Лигата на избирателите за опазване на околната среда (LCV). Тази група за защита на околната среда има за цел, да привлече на власт политици, които се съобразяват с климата. Нейната годишна Национална карта за оценка на околната среда проследява резултатите от гласуването на всички членове на Конгреса за законодателството в областта на околната среда, така че гласоподавателите могат да видят между кого избират.

Холивудската актриса и активист Джейн Фонда също е начело на кампанията за избор на защитници на климата на всички нива на управление, включително местните власти, тъй като, както пише тя; „Там се извършва толкова много сериозна работа за климата. Градските съвети, надзорните съвети, окръжните управители и кметовете - всички те играят решаваща роля“.

На федерално ниво, Фонда подкрепя Харис, която „използва времето си на изборна длъжност, за да държи замърсителите отговорни и да се бори за нашия климат.

„Като главен прокурор на Калифорния тя разследваше компаниите за изкопаеми горива, а като вицепрезидент помогна да се оглави най-силната администрация в областта на климата и околната среда. Като президент тя може да надгради тази работа, за да поведе пътя към бъдещето на чиста енергия, която е подходяща за живот.“, допълва актрисата.